הבדלים בין גרסאות בדף "טיוטה:יהרג ואל יעבור, סנהדרין עה."

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 22: שורה 22:


הריף רק ציטט את הגמרא כמו הרא"ש. ולי נראה שציטוט הגמרא: שמי שנתן עיניו באשה וכו' מראה על כך שבמקרה כזה זהו הדין, ולא ללמוד כלפי כל אדם אשר לא נתנו עיניהם באף אשה, ולכן נראה שאין דין של אביזרייהו דגילוי עריות או דין אחר שכזה כלפי כל אדם גם לרי"ף ויש חיזוק נוסף לפירושנו ברא"ש.
הריף רק ציטט את הגמרא כמו הרא"ש. ולי נראה שציטוט הגמרא: שמי שנתן עיניו באשה וכו' מראה על כך שבמקרה כזה זהו הדין, ולא ללמוד כלפי כל אדם אשר לא נתנו עיניהם באף אשה, ולכן נראה שאין דין של אביזרייהו דגילוי עריות או דין אחר שכזה כלפי כל אדם גם לרי"ף ויש חיזוק נוסף לפירושנו ברא"ש.
שאר ראשונים:
 
היד רמ"ה לא כתב בפירוש כמו איזה דעה הוא סובר.                                                                         הרי"ד ציטט את הגמרא.                                                                                                                                           רבנו יהונתן סובר שזה כלפי כל אדם.
 
== שאר ראשונים: ==
 
היד רמ"ה לא כתב בפירוש כמו איזה דעה הוא סובר.
 
הרי"ד ציטט את הגמרא.
       
רבנו יהונתן סובר שזה כלפי כל אדם.
 
 
 
 
 
שו"ת הרשב"א המיוחסות לרמב"ן סימן קכז(הוזכר בבית יוסף סימן קצה דיבור המתחיל "וכתב עוד"):
שו"ת הרשב"א המיוחסות לרמב"ן סימן קכז(הוזכר בבית יוסף סימן קצה דיבור המתחיל "וכתב עוד"):


תפריט ניווט