הבדלים בין גרסאות בדף "מוקצה מחמת חסרון כיס"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,404 בתים ,  17:27, 19 ביוני 2016
אין תקציר עריכה
מ
שורה 14: שורה 14:


====כלים שמלאכתן להיתר====
====כלים שמלאכתן להיתר====
הרב '''תוספת שבת''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49576&st=&pgnum=120&hilite= (הקדמה ד"ה ומעתה נבאר)] העתיק דברי ה'''רא"ש''' בתשובה  (כב ח) ומשמע בדבריו שמוקצה מחמת חסרון כיס הוא דווקא בשמלאכתו לאיסור. אמנם בספר '''תהילה לדוד''' אורטינברג [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=41315&st=&pgnum=119 (א)] כתב שלפי הגירסה שלפנינו ברא"ש אין מקור לזה, ומוקצה מחמת חסרון כיס הוא בין בכלי שמלאכתו לאיסור ובין בכלי שמלאכתו להיתר. אמנם הוא מחלק שם ואומר שבכלים שאם הוא מצד יוקר הכלים, כיון שתשמישן מותר, מותר לטלטלן אף אם יקרים מאוד ולא הוי מוקצה מחמת חסרון כיס. אך אם הם מוקצים מטעם שמיוחדים לסחורה, אסור לטלטלם אף אם מלאכתן להיתר, דהוו מוקצים מחמת חסרון כיס.
<BR/>אמנם בספר '''מנורה הטהורה''' (שח א) דקדק מדברי השלחן ערוך במה שהזכיר דווקא כלים שמלאכתן לאיסור, שבכלים שמלאכתן להיתר ליכא מוקצה מחמת חסרון כיס. ולזה הסכים הרב '''יביע אומר''' (ז לט ג).


===טלטול לצורך גופו ומקומו===
===טלטול לצורך גופו ומקומו===

תפריט ניווט