הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2 בתים ,  22:37, 2 ביוני 2016
שורה 38: שורה 38:


=== תוספות ===
=== תוספות ===
ר"ת בתוספות ([http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=14&daf=24b&format=pdf ד"ה אמר רבי]) סובר שלעולם מוציאים אישה מבעלה רק בעדי טומאה. לפיכך מהלך הסוגיא יועמד כשיטת הרי"ף. <BR/>בשונה מהרי"ף, ר"ת סובר שהבנים צריכים להיות בנים של הבעל ולא של הבועל. מפני שאם תצא האישה מן הבועל השני, יגידו שהבנים הללו הם בנים של הבועל ולא של הבעל, וממילא הם ממזרים ('''רש"י''' [http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=14&daf=24b&format=pdf ד"ה אבל יש], '''דרישה''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 א]א).
ר"ת בתוספות ([http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=14&daf=24b&format=pdf ד"ה אמר רבי]) סובר שלעולם מוציאים אישה מבעלה רק בעדי טומאה. לפיכך מהלך הסוגיא יועמד כשיטת הרי"ף. <BR/>בשונה מהרי"ף, ר"ת סובר שהבנים צריכים להיות בנים של הבעל ולא של הבועל. מפני שאם תצא האישה מן הבועל השני, יגידו שהבנים הללו הם בנים של הבועל ולא של הבעל, וממילא הם ממזרים ('''רש"י''' [http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=14&daf=24b&format=pdf ד"ה אבל יש], '''דרישה''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 א]).


להלכה, '''ר"ת''' פוסק בדומה לרי"ף: '''מהבעל''' מוציאים רק בעדי טומאה. '''מהבועל''', הדין משתנה: אם יש בנים לבעל ממנה- מוציאים אותה רק בעדי טומאה, אם אין בנים מהבעל- מוציאים בקלא דפסיק ועדי טומאה, או קלא דלא פסיק ועדי דבר מכוער.
להלכה, '''ר"ת''' פוסק בדומה לרי"ף: '''מהבעל''' מוציאים רק בעדי טומאה. '''מהבועל''', הדין משתנה: אם יש בנים לבעל ממנה- מוציאים אותה רק בעדי טומאה, אם אין בנים מהבעל- מוציאים בקלא דפסיק ועדי טומאה, או קלא דלא פסיק ועדי דבר מכוער.
165

עריכות

תפריט ניווט