הבדלים בין גרסאות בדף "לימוד תורה בשבת וביום טוב"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{תחרות כתיבה}}<BR/>
{{תחרות כתיבה}}<BR/>
{{מקורות|פסחים סח ב|ביצה טו ב|שבת טו ג|שבת ל י, יום טוב ו יט|או"ח תקכט א}}
{{מקורות|פסחים סח ב|ביצה טו ב|שבת טו ג|שבת ל י, יום טוב ו יט|או"ח תקכט א}}
שורה 10: שורה 9:


===לימוד תורה===
===לימוד תורה===
העניין המרכזי בשבתות וימים טובים הוא לימוד התורה. "לא ניתנו שבתות וימים טובים אלא לעסוק בהן בדברי תורה"(ירושלמי שבת טו ג) וכן "אף על פי שאתם עושים מלאכה כל ששה ימים יום השבת יעשה כולו תורה"(תנא דבי אליהו א) . תכליתו של היום השביעי הוא עסק התורה. עד כדי כך שהטור מביא בשם המדרש שהקב"ה זיווג לתורה את יום השבת(טור רצ א).<BR/> אך כיצד ידע שומר מצוות האם למד תורה כפי הנדרש? על כן חובה עלינו לברר כמה זמן יש על כל איש מישראל להקדיש לעיסוקו בדברי תורה ביום שבת קודש.  
העניין המרכזי בשבתות וימים טובים הוא לימוד התורה. "לא ניתנו שבתות וימים טובים אלא לעסוק בהן בדברי תורה" ''' ירושלמי''' (שבת טו ג) וכן "אף על פי שאתם עושים מלאכה כל ששה ימים יום השבת יעשה כולו תורה"(תנא דבי אליהו א) . תכליתו של היום השביעי הוא עסק התורה. עד כדי כך שה'''טור''' (רצ א) מביא בשם המדרש שהקב"ה זיווג לתורה את יום השבת.<BR/> אך כיצד ידע שומר מצוות האם למד תורה כפי הנדרש? על כן חובה עלינו לברר כמה זמן יש על כל איש מישראל להקדיש לעיסוקו בדברי תורה ביום שבת קודש.  


==דין יום טוב==
==דין יום טוב==
14

עריכות

תפריט ניווט