הבדלים בין גרסאות בדף "טעם כעיקר - טעימת המאכל"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 42: שורה 42:


כיוון שלפי רוב האחרונים מותר לדעת הרמ"א לסמוך על טעימת ישראל, מקובל לומר רעיון מעניין בשם ר' שמואל סלנט: אם יש מאכל שנתערב בו איסור יטעמנו גוי, ואם אומר שאין בו טעם הרי שלספרדים הסומכים על טעימת גוי כדעת השו"ע המאכל מותר. ממילא לאחר שספרדי יטעם אם המאכל הוא יהיה מותר גם לאשכנזי כיוון שסומכים על טעימת ישראל.
כיוון שלפי רוב האחרונים מותר לדעת הרמ"א לסמוך על טעימת ישראל, מקובל לומר רעיון מעניין בשם ר' שמואל סלנט: אם יש מאכל שנתערב בו איסור יטעמנו גוי, ואם אומר שאין בו טעם הרי שלספרדים הסומכים על טעימת גוי כדעת השו"ע המאכל מותר. ממילא לאחר שספרדי יטעם אם המאכל הוא יהיה מותר גם לאשכנזי כיוון שסומכים על טעימת ישראל.
==שיעורים מאמרים וכתבי עת==
*[http://tvunah.org/2014/01/15/%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%94-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%94-%D7%91%D7%9C%D7%99%D7%A2%D7%AA-%D7%9B%D7%9C%D7%99%D7%9D-2/ אם סומכים על ישראל שטעם איסור] - הרב דוד גולדמן, אתר תבונה.
[[קטגוריה:תערובות]]
[[קטגוריה:תערובות]]
[[קטגוריה:חולין צז.]]
[[קטגוריה:חולין צז.]]
42

עריכות

תפריט ניווט