501
עריכות
(←האם נהגו כן בזמן הזה למעשה: הרחבה) |
(←להלכה: הרחבה) |
||
| שורה 61: | שורה 61: | ||
ב'''ערוך השולחן''' {{היברובוקס|7705|413|ו}} כתב שעתה נמנעים מברכות אלו. | ב'''ערוך השולחן''' {{היברובוקס|7705|413|ו}} כתב שעתה נמנעים מברכות אלו. | ||
מצד שני, ב'''חיי אדם''' {{היברובוקס|49395|121|סג ח}} כתב שאף על גב שבזמן הזה אין לנו דין תלמיד חכם, מכל מקום לעניין זה, אף בזמן הזה, מברכים ברכה זאת על מי שהוא מופלג בתורה. ומוכיח כן מהטור {{קטן|(שעל [[ברכת חכם הרזים]] כתב שאין לנו מי שראוי לזה בזמן הזה, ובברכת שחלק מחכמתו לא כתב כן, ומוכח שברכת שחלק מחכמתו שייך אף בזמן הזה)}} ומהשולחן ערוך {{קטן|(שכתב ברכה זאת [אף על פי שהשמיט ברכת חכם הרזים])}}. וכן כתב ב'''מנחת אלעזר''' {{היברובוקס|14916|7|ה ז; להשואל ששאל מדוע לא נהגו כן}} שכן ראה "מרבני קשישאי" שברכו שחלק מחכמתו בשם ומלכות. | מצד שני, ב'''חיי אדם''' {{היברובוקס|49395|121|סג ח}} כתב שאף על גב שבזמן הזה אין לנו דין תלמיד חכם, מכל מקום לעניין זה, אף בזמן הזה, מברכים ברכה זאת על מי שהוא מופלג בתורה. ומוכיח כן מהטור {{קטן|(שעל [[ברכת חכם הרזים]] כתב שאין לנו מי שראוי לזה בזמן הזה, ובברכת שחלק מחכמתו לא כתב כן, ומוכח שברכת שחלק מחכמתו שייך אף בזמן הזה)}} ומהשולחן ערוך {{קטן|(שכתב ברכה זאת [אף על פי שהשמיט ברכת חכם הרזים])}}. וכן כתב ב'''מנחת אלעזר''' {{היברובוקס|14916|7|ה ז; להשואל ששאל מדוע לא נהגו כן}} שכן ראה "מרבני קשישאי" שברכו שחלק מחכמתו ליראיו בשם ומלכות. | ||
== הערות שוליים == | == הערות שוליים == | ||
עריכות