554
עריכות
(←מקור ויסוד המצווה: ויקיטקסט) |
|||
| שורה 9: | שורה 9: | ||
ב'''ה"ג''' וב'''יראים''', מצוות זכירת מעשה עמלק אינה מתוארת כמצווה בפני עצמה, כיוון שהיא טפלה למצווה של מחיית עמלק. | ב'''ה"ג''' וב'''יראים''', מצוות זכירת מעשה עמלק אינה מתוארת כמצווה בפני עצמה, כיוון שהיא טפלה למצווה של מחיית עמלק. | ||
ב'''ספר המצוות לרמב"ם''', לעומת זאת מתוארת המצווה בפני עצמה; "לזכור מה שעשה עמלק" | ב'''ספר המצוות לרמב"ם''', לעומת זאת מתוארת המצווה בפני עצמה; "לזכור מה שעשה עמלק" {{ויקיטקסט|ספר המצוות עשה קפט|עשה קפט}}. | ||
'''ספר החינוך''' קושר אף הוא את מצוות הזכירה למצוות המחייה אפע"פ שהוא סובר שמצוות הזכירה היא מצווה בפני עצמה; "לזכור מה שעשה עמלק לישראל בצאתם ממצרים" (מצווה תרג | '''ספר החינוך''' קושר אף הוא את מצוות הזכירה למצוות המחייה אפע"פ שהוא סובר שמצוות הזכירה היא מצווה בפני עצמה; "לזכור מה שעשה עמלק לישראל בצאתם ממצרים" {{ויקיטקסט| ספר החינוך (סדר דפוס פרנקפורט)/תרג|מצווה תרג}}. | ||
ה'''סמ"ג''' מחלק בין מצוות הזכירה מצוות עשה לבין מצוות הלא תעשה שלא לשכוח. לדעתו הלאו קשור למצוות המחייה (ל"ת רכו) ואילו הזכירה היא מצווה בפני עצמה | ה'''סמ"ג''' מחלק בין מצוות הזכירה מצוות עשה לבין מצוות הלא תעשה שלא לשכוח. לדעתו הלאו קשור למצוות המחייה (ל"ת רכו) ואילו הזכירה היא מצווה בפני עצמה {{ויקיטקסט|סמ"ג עשה קמז|עשה קמז}}. | ||
ה'''סמ"ק''' מייחס את המצווה למעשה עמלק; "לזכור מעשה עמלק" (עשה קמז), ומוסיף את הצד החינוכי שבמצווה כדבריו; ובעבור זה תיהיה יראתו על פנינו לבלתי נחטא" ( | ה'''סמ"ק''' מייחס את המצווה למעשה עמלק; "לזכור מעשה עמלק" (עשה קמז), ומוסיף את הצד החינוכי שבמצווה כדבריו; ובעבור זה תיהיה יראתו על פנינו לבלתי נחטא" (לא תעשה רכו). | ||
ה'''גמרא''' מביאה את דרשת ה'''ספרי''' | ה'''גמרא''' מביאה את דרשת ה'''ספרי''' {{ויקיטקסט|ספרי על דברים כה|דברים כה יז}} שם יש חילוק בין מצוות העשה למצוות הל"ת, באופן קיום המצווה; המצווה לזכור היא בפה, ואילו לא לשכוח זה בלב {{ויקיטקסט|מגילה יח א|מגילה יח א}}. | ||
===טעמים למצווה=== | ===טעמים למצווה=== | ||
עריכות