הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 841 בתים ,  18:28, 20 באוקטובר 2021
שורה 17: שורה 17:


ה'''גמרא''' מביאה את דרשת ה'''ספרי''' ('''כי תצא''' כה יז) שם יש חילוק בין מצוות העשה למצוות הל"ת, באופן קיום המצווה; המצווה לזכור היא בפה, ואילו לא לשכוח זה בלב ('''גמרא''', '''מגילה''' יח א).
ה'''גמרא''' מביאה את דרשת ה'''ספרי''' ('''כי תצא''' כה יז) שם יש חילוק בין מצוות העשה למצוות הל"ת, באופן קיום המצווה; המצווה לזכור היא בפה, ואילו לא לשכוח זה בלב ('''גמרא''', '''מגילה''' יח א).
===טעמים למצווה===
מדברי הרמב"ם (ספר המצווה עשה קפט, הלכות מלכים ומלחמות ה ה) משמע שטעם המצווה הוא כדי שנעורר שנאה ואיבה לעמלק. וכן כתב בספר החינוך (מצווה תרג), שטעם המצווה כדי לשונאו ולהילחם איתו, ולכן כתב שנשים פטורות. ועוד כתב החינוך טעם לדבר, כדי שנראה גודל אהבת השי"ת אלינו איך העניש שונאינו (שם).
וכתוב בפרקי דרבי אליעזר דטעם המצווה הוא כדי לזכור את החטא שהביא למעשה עמלק, אלא שלא רצה הקב"ה לבייש את ישראל לכן צווה אותם לזכור את מעשה עמלק וע"י כך יזכרו בחטא שהביא לכך.
554

עריכות

תפריט ניווט