הבדלים בין גרסאות בדף "מלאכת זורע"

נוסף בית אחד ,  17:50, 20 בפברואר 2019
 
שורה 28: שורה 28:
החיי אדם (כלל יא, בנשמת אדם) חולק על פסקו של המג"א וכותב שאם נתכוון לזרוע - נתחייב מיד, אך בשלא נתכוון - פטור.
החיי אדם (כלל יא, בנשמת אדם) חולק על פסקו של המג"א וכותב שאם נתכוון לזרוע - נתחייב מיד, אך בשלא נתכוון - פטור.


המ"ב מעתיקו להלכה ומוסיף עליו, שהחיי אדם דיבר בתוך דבריו לגבי נתינת תבואה להשרות לבהמות, אומר המ"ב, לא די שלא יתכוון אלא גם אינו פסיק רישיה, דהיינו: גם אינו נותן להצמיח וגם מן הסתם יאכלו הבהמות את התבואה, ונראה מצירוף התנאים במ"ב שאם לא יתכוון בלבד - אין זה מועיל - ועלול לעבור על איסור דאורייתא
המ"ב מעתיקו להלכה ומוסיף עליו, שהחיי אדם דיבר בתוך דבריו לגבי נתינת תבואה להשרות לבהמות, אומר המ"ב, לא די שלא יתכוון אלא גם אינו פסיק רישיה, דהיינו: גם אינו נותן להצמיח וגם מן הסתם יאכלו הבהמות את התבואה, ונראה מצירוף התנאים במ"ב שאם לא יתכוון בלבד - אין זה מועיל - ועלול לעבור על איסור דאורייתא.


יש לציין בהבנת דברי הרמב"ם שהרמב"ם עצמו בשו"ת הרמב"ם (סימן תסד) כותב כדברי המג"א שהאיסור לא נעשה אלא כשהחיטים הצמיחו בפועל, וזה כמג"א וכרש"ש.
יש לציין בהבנת דברי הרמב"ם שהרמב"ם עצמו בשו"ת הרמב"ם (סימן תסד) כותב כדברי המג"א שהאיסור לא נעשה אלא כשהחיטים הצמיחו בפועל, וזה כמג"א וכרש"ש.
עריכה אחת