המשנה (מגילה א א-ב) אומרת שהכפרים דינם עקרונית כעיירות לקרוא בי"ד באדר את המגילה, אלא שהכפרים מקדימין ליום הכניסה, כלומר לשני או חמישי שקודם ליום י"ד.
רש"י (ב א ד"ה אלא שהכפרים) מבאר שבימי שני וחמישי הכפרים היו מתכנסים לעיירות למשפט, שבימים אלו היו בתי דינים יושבים, ולפי שבני הכפרים אינם בקיאים לקרוא את המגילה, לא הטריחום חכמים להתאחר ולבוא שוב ביום י"ד.
בגמרא(ד א-ב) מבואר שהסיבה שהקלו להם חכמים לקרוא ביום הכניסה היא מפני שמספקים הם מים ומזון לאחיהם שבכרכים, כלומר שכר הוא להם על פעלם זה. ואמנם במקום שאין מתכנסים בשני ובחמישי, אין מקדימין את הקריאה ליום הכניסה, אלא קוראים אותה בזמנה.