הבדלים בין גרסאות בדף "תפילה בבית המדרש"

הוסרו 441 בתים ,  10:39, 22 ביוני 2018
אין תקציר עריכה
שורה 22: שורה 22:
== שלחן ערוך ואחרונים ==
== שלחן ערוך ואחרונים ==
ה'''שלחן ערוך''' (אורח חיים צ יח) כתב שבית מדרש קבוע יש בו קדושה יותר מבית כנסת, ומצוה יותר להתפלל בו, ובלבד שיהיו שם עשרה. <BR/>ה'''רמ"א''' שם הביא דעת היש אומרים שאפילו בלא עשרה יש עדיפות על בית המדרש, אבל דווקא מי שתורתו אומנותו ואינו מתבטל בלאו הכי, והוסיף דברי הרא"ש שלא ירגיל עצמו לעשות כן שלא ילמדו ממנו עמי הארץ.
ה'''שלחן ערוך''' (אורח חיים צ יח) כתב שבית מדרש קבוע יש בו קדושה יותר מבית כנסת, ומצוה יותר להתפלל בו, ובלבד שיהיו שם עשרה. <BR/>ה'''רמ"א''' שם הביא דעת היש אומרים שאפילו בלא עשרה יש עדיפות על בית המדרש, אבל דווקא מי שתורתו אומנותו ואינו מתבטל בלאו הכי, והוסיף דברי הרא"ש שלא ירגיל עצמו לעשות כן שלא ילמדו ממנו עמי הארץ.
 
<BR/>ב''ביאור הגר"א''' (ד"ה ודוקא) העיר שדברי הרמ"א הם על פי הרא"ש בתשובה הנ"ל, אבל לפי רבנו יונה והתוספות אף מי שאין תורתו אומנותו, מותר לו לבטל תפילה במנין כדי לא להיבטל מלמודו. וכן העיר על זה ב'''אגרות משה''' (אורח חיים א לא),
=== מי שאינו לומד בבית המדרש ===
כתב ה'''פרי מגדים''' (אשל אברהם לא) שכל העדיפות של בית מדרש על פני בית כנסת הוא דווקא לאותם שלומדים בבית המדרש, אבל מי שאינו לומד בו, עדיף להתפלל ברוב עם בבית הכנסת.  
<BR/>וכתב ה'''משנה ברורה''' (נה) כדבר פשוט שבית מדרש שקבוע לרבים ללימוד תורה, מוטב להתפלל בו בעשרה יותר מבבית כנסת ברוב עם, אפילו למי שאינו לומד בו כלל, לפי שקדושתו חמורה יותר.
 
[[קטגוריה: תפילה]]
[[קטגוריה: ברכות ח.]]
[[קטגוריה: תפילה ונשיאת כפים פרק ח]]
[[קטגוריה: אורח חיים סימן צ]]