הבדלים בין גרסאות בדף "תערובת חמץ"

הוסרו 282 בתים ,  10:51, 17 באפריל 2023
שורה 82: שורה 82:
<BR/>כעין זה השיג גם ה'''מגיד משנה'''.
<BR/>כעין זה השיג גם ה'''מגיד משנה'''.


===== מגיד משנה =====
ה'''מגיד משנה''' הבין בדעת הרמב"ם שהוא פוסק כחכמים וכדעת הרי"ף, אלא שהתקשה שלכאורה באוכל כזית בכדי אכילת פרס צריך להיות חייב כרת ולא לאו בלבד.
=== רש"י ===
=== רש"י ===
בתערובת שאין בה כזית בכדי אכילת פרס, משמע ברש"י שלדעת חכמים מהתורה אין איסור כלל, שכתב (מה א ד"ה ור' עקיבא) שכיוון שחכמים חולקים על ר' אליעזר בכותח, צריך לומר שסוברים שטעם כעיקר אינו דאורייתא. <BR/>משמע מדבריו שלדעת חכמים כותח הבבלי וכיוצא בו המוזכרים במשנה מותרים הם באכילה לכתחילה מהתורה, ולכן הוכרח לפרש שסוברים הם שדין טעם כעיקר אינו מהתורה.
בתערובת שאין בה כזית בכדי אכילת פרס, משמע ברש"י שלדעת חכמים מהתורה אין איסור כלל, שכתב (מה א ד"ה ור' עקיבא) שכיוון שחכמים חולקים על ר' אליעזר בכותח, צריך לומר שסוברים שטעם כעיקר אינו דאורייתא. <BR/>משמע מדבריו שלדעת חכמים כותח הבבלי וכיוצא בו המוזכרים במשנה מותרים הם באכילה לכתחילה מהתורה, ולכן הוכרח לפרש שסוברים הם שדין טעם כעיקר אינו מהתורה.