הבדלים בין גרסאות בדף "תערובת חמץ"

נוספו 57 בתים ,  21:13, 2 באפריל 2023
שורה 3: שורה 3:


== מקור הדין ==
== מקור הדין ==
בפרשת בא, בסוף פרשית 'החודש הזה לכם' (שמות יב כ) אומרת התורה: {{ציטוט|"כל מחמצת לא תאכלו"}} ודרשו בברייתא (פסחים מג א) שזה בא לרבות תערובת חמץ (כותח הבבלי, שכר המדי, חומץ האדומי, וזיתום המצרי), שגם בזה יש איסור אכילה.
בפרשת בא, בסוף פרשית 'החודש הזה לכם' (שמות יב כ) אומרת התורה: {{ציטוט|"כל מחמצת לא תאכלו"}} ודרשו בברייתא ב'''גמרא''' (פסחים מג א) שזה בא לרבות תערובת חמץ (כגון כותח הבבלי, שכר המדי, חומץ האדומי, וזיתום המצרי), שישנו איסור אכילה בפסח גם על תערובת חמץ.
<BR/>אך מסייגת הברייתא ואומרת שאף שאיסור אכילה יש בזה, אין עליו עונש כרת, שנאמר שם בפרשה למעלה: {{ציטוט|"כי כל אוכל חמץ ונכרתה"}} כלומר עונש כרת הוא דווקא על האוכל חמץ גמור (בעין) ולא מחמצת (תערובת).  
<BR/>אך מסייגת הברייתא ואומרת שאף שאיסור אכילה יש בזה, אין עליו עונש כרת, שנאמר שם בפרשה למעלה: {{ציטוט|"כי כל אוכל חמץ ונכרתה"}} כלומר עונש כרת הוא דווקא על האוכל חמץ גמור (בעין) ולא מחמצת (תערובת).  
כן הוא גם ב'''משנה''' (פסחים ג א) האומרת שתערובת חמץ הם באזהרה ואין בהם משום כרת.
כן הוא גם ב'''משנה''' (פסחים ג א) האומרת שתערובת חמץ הם באזהרה ואין בהם משום כרת.