הבדלים בין גרסאות בדף "תערובת חמץ"

נוספו 33 בתים ,  22:34, 15 באפריל 2023
שורה 11: שורה 11:
<BR/>(כ) '''כָּל-מַחְמֶצֶת לֹא תֹאכֵלוּ''' בְּכֹל מוֹשְׁבֹתֵיכֶם תֹּאכְלוּ מַצּוֹת:
<BR/>(כ) '''כָּל-מַחְמֶצֶת לֹא תֹאכֵלוּ''' בְּכֹל מוֹשְׁבֹתֵיכֶם תֹּאכְלוּ מַצּוֹת:
|מקור=שמות יב}}
|מקור=שמות יב}}
איתא ב'''מכילתא דרשב"י''' (יב כ) שהפסוק "כל מחמצת לא תאכלו" בא לרבות איסור אכילה לכותח הבבלי, שכר המדי, חומץ האדומי וזיתום המצרי. אבל מ"מ עונש כרת אין בהם לפי שלא נאמר כרת אלא בחמץ גמור, "כי כל אוכל חמץ ונכרתה", אבל אלו שאינם אלא תערובת חמץ יש בהם איסור לאו בלבד.
איתא ב'''מכילתא דרשב"י''' {{היברובוקס2|14131|82|(יב כ)}} שהפסוק "כל מחמצת לא תאכלו" בא לרבות איסור אכילה לכותח הבבלי, שכר המדי, חומץ האדומי וזיתום המצרי. אבל מ"מ עונש כרת אין בהם לפי שלא נאמר כרת אלא בחמץ גמור, "כי כל אוכל חמץ ונכרתה", אבל אלו שאינם אלא תערובת חמץ יש בהם איסור לאו בלבד.
<BR/>המכילתא הזו מובאת בברייתא ב'''בבלי''' (פסחים מג א) בשינויי לשון, וכן עולה מתוך סתמות ה'''משנה''' שם (פסחים ג א), שעל אכילת תערובת חמץ אין עונש כרת אלא אזהרה בלבד.
<BR/>המכילתא הזו מובאת בברייתא ב'''בבלי''' (פסחים מג א) בשינויי לשון, וכן עולה מתוך סתמות ה'''משנה''' שם (פסחים ג א), שעל אכילת תערובת חמץ אין עונש כרת אלא אזהרה בלבד.