הבדלים בין גרסאות בדף "תליית וילון ותמונה בשבת"

מ
שורה 23: שורה 23:
<BR/>ה'''משנה ברורה''' (ו) כתב כדברי הבית יוסף שאם הוא קבוע למעלה ולמטה ובצדדים בענין שאינו יכול לזוז ממקומו, אסור לפי שבנין קבע הוא.  
<BR/>ה'''משנה ברורה''' (ו) כתב כדברי הבית יוסף שאם הוא קבוע למעלה ולמטה ובצדדים בענין שאינו יכול לזוז ממקומו, אסור לפי שבנין קבע הוא.  


ובספר '''חזון איש''' (אורח חיים נב יג) תמה על הב"י במה שהתיר לתלותו על אף שהוא רק מלמעלה, שכיון שיש כאן חיבור קבוע לבנין הרי הוא כמחבר את הדלת לבנין שאף הוא נע ונד וחשוב בנין קבע, ולכן כתב שאסור מן התורה לתלות וילון של קבע אפילו מלמעלה בלבד. אבל הרב '''מנוחת אהבה''' (ג כג {50}) ביאר את שיטת הב"י והרמ"א שכל שתשמיש החלק הנוסף על הבנין הוא בדרך עראי שנע ונד אין חסרון בכך שהחיבור הוא קבוע, וכן כתב בפסקי תשובות בשם שאר האחרונים [דרוש מקור].   
ובספר '''חזון איש''' (אורח חיים נב יג) תמה על הב"י במה שהתיר לתלותו על אף שהוא רק מלמעלה, שכיון שיש כאן חיבור קבוע לבנין הרי הוא כמחבר את הדלת על צירה, שאף שהוא נע ונד חשוב בנין קבע, ולכן כתב שאסור מן התורה לתלות וילון של קבע אפילו מלמעלה בלבד. אבל הרב '''מנוחת אהבה''' (ג כג {50}) ביאר את שיטת הב"י והרמ"א שכל שתשמיש החלק הנוסף על הבנין הוא בדרך עראי שנע ונד ואינו מעכב ההולכים, אין חסרון בכך שהחיבור הוא קבוע, וכן כתב בפסקי תשובות בשם שאר האחרונים [דרוש מקור].   


===פריסת פרוכת על ידי שנים===
===פריסת פרוכת על ידי שנים===