הבדלים בין גרסאות בדף "תליית וילון ותמונה בשבת"

מ
אין תקציר עריכה
מ
שורה 37: שורה 37:
דבריהם הם על פי ה'''גמרא''' (שבת קלח א) שהביא אביי ברייתא שאין לעשות גוד בשבת, והעושה כן פטור אבל אסור. וכתב ה'''ר"ן''' (נו ב ד"ה גוד) שהרמב"ם מפרש 'גוד' שהוא פרוכת. ובהמשך מביאה הגמרא ברייתא שגוד מותר לנטותה בשבת, ומבאר רב שבשני בני אדם מותר, אבל באדם אחד אסור. וסובר הרמב"ם שטעם האיסור באדם אחד הוא שמא יעשה אוהל בשעה שנוטה, כלומר שיתקפל לרחבו טפח.
דבריהם הם על פי ה'''גמרא''' (שבת קלח א) שהביא אביי ברייתא שאין לעשות גוד בשבת, והעושה כן פטור אבל אסור. וכתב ה'''ר"ן''' (נו ב ד"ה גוד) שהרמב"ם מפרש 'גוד' שהוא פרוכת. ובהמשך מביאה הגמרא ברייתא שגוד מותר לנטותה בשבת, ומבאר רב שבשני בני אדם מותר, אבל באדם אחד אסור. וסובר הרמב"ם שטעם האיסור באדם אחד הוא שמא יעשה אוהל בשעה שנוטה, כלומר שיתקפל לרחבו טפח.


<BR/>כתב ה'''מגן אברהם''' (יט) שנראה לו שמטעם זה נמנעים לתלות את הפרוכת בשבת. אבל ב'''פרי מגדים''' (יט) השיגו וכתב שפרוכת שלפני ארון הקודש אין שם מחיצה עליה כלל, וליכא חשש לעשיית אוהל לפי שאין אוהל בלא מחיצות. אבל ב'''משנה ברורה''' (מה) הביא דברי המג"א.
כתב ה'''מגן אברהם''' (יט) שנראה לו שמטעם זה נמנעים לתלות את הפרוכת בשבת. אבל ב'''פרי מגדים''' (יט) השיגו וכתב שפרוכת שלפני ארון הקודש אין שם מחיצה עליה כלל, וליכא חשש לעשיית אוהל לפי שאין אוהל בלא מחיצות. אבל ב'''משנה ברורה''' (מה) הביא דברי המג"א.


הקשה ב'''שער הציון''' (נג) והרי [[אינו מכוון]] לעשות אוהל, ואמאי אסור, ודוחק לומר שהוא [[פסיק רישא]]. ועוד כתב שם, שאף אם נאמר שרב לשיטתו אזיל ד[[דבר שאינו מתכוון]] אסור, מ"מ קשה אמאי פסקוהו הרמב"ם והשו"ע להלכה.
הקשה ב'''שער הציון''' (נג) והרי [[אינו מכוון]] לעשות אוהל, ואמאי אסור, ודוחק לומר שהוא [[פסיק רישא]]. ועוד כתב שם, שאף אם נאמר שרב לשיטתו אזיל ד[[דבר שאינו מתכוון]] אסור, מ"מ קשה אמאי פסקוהו הרמב"ם והשו"ע להלכה.
   
   
[[קטגוריה:בונה וסותר]]
[[קטגוריה:בונה וסותר]]