הבדלים בין גרסאות בדף "תחילת זמן קריאת שמע של ערבית"

שורה 50: שורה 50:
===שיטת רבנו יונה===
===שיטת רבנו יונה===


אבל ר' יונה כתב על פי הירושלמי הנ"ל, שאין יוצאים בקריאה בבית הכנסת, ולכן יש לחזור ולקרותה בבית אחר צאת הכוכבים, ואין לסמוך על ק"ש שעל המטה, חדא שאסור לקרוא ק"ש של חיוב קודם אכילה ושתיה, ועוד שפעמים אין אדם חושש לקרותה מפני שאינה אלא מפני המזיקין, ועוד שאינו מכוון בה לצאת ידי חובה ולקבל עול מלכות שמים,ועוד שאומרה בלא ברכות לפניה ולאחריה ופרשה ראשונה בלבד. לכן צריך בביתו קודם אכילה ושתיה, לקרוא ק"ש ב' פרשיות במורא ובכוונת הלב, אבל פרשת ציצית אינו חייב לחזור ולקרותה כיון שיצא ידי חובתה בקריאה בבית הכנסת.
אבל '''ר' יונה''' (א א ד"ה אלא) כתב על פי הירושלמי הנ"ל, שאין יוצאים בקריאה בבית הכנסת, ולכן יש לחזור ולקרותה בבית אחר צאת הכוכבים, ואין לסמוך על ק"ש שעל המטה, חדא שאסור לקרוא ק"ש של חיוב קודם אכילה ושתיה, ועוד שפעמים אין אדם חושש לקרותה מפני שאינה אלא מפני המזיקין, ועוד שאינו מכוון בה לצאת ידי חובה ולקבל עול מלכות שמים,ועוד שאומרה בלא ברכות לפניה ולאחריה ופרשה ראשונה בלבד. לכן צריך בביתו קודם אכילה ושתיה, לקרוא ק"ש ב' פרשיות במורא ובכוונת הלב,  
 
===ברכה שלפניה על קריאת שמע===
 
כתב רב עמרם גאון שבשעה שקורא ק"ש בביתו על מטתו כדי לצאת בה ידי חובתו, יש לברך 'אשר קדשנו במצוותיו וצוונו לקרוא קריאת שמע'. הובא גם בר' יונה וברא"ש [ושם הנוסח 'על קריאת שמע']. ורבנו יונה (א א ד"ה אלא) חלק על דבריו, וכתבשאין זה נכון שלא מצינו ברכה זו בשום מקום, אלא יש לברך [[ברכת 'אהבת עולם']], ולא חיישינן  אם אומרים אותה ב' פעמים.
 
===אם צריך לחזור על פרשת ציצית===
 
כתב '''ר' יונה''' (א א ד"ה אלא) פרשת ציצית אינו חייב לחזור ולקרותה כיון שיצא ידי חובתה בקריאה בבית הכנסת.


==דין הברכות==
==דין הברכות==