הבדלים בין גרסאות בדף "תחילת זמן קריאת שמע של ערבית"

שורה 18: שורה 18:
<br/>עוד מבואר בגמרא שהשעה שעני נכנס לאכול פתו, הוא מאוחר משעה שהכהנים נכנסים לאכול בתרומתן, ודעת ר' אליעזר שקדש היום בערבי שבתות הוא מוקדם משניהם, ועל פי רש"י (ד"ה משעה שקדש) הוא בבין השמשות. עוד מבואר ברש"י (ד"ה ד"ה משעה שהכהנים טובלים) ששיטת ר"מ דברייתא ג', היינו שעה שהכהנים טובלים הוא המוקדם מכולם, שהוא קודם בין השמשות מעט.<br/>
<br/>עוד מבואר בגמרא שהשעה שעני נכנס לאכול פתו, הוא מאוחר משעה שהכהנים נכנסים לאכול בתרומתן, ודעת ר' אליעזר שקדש היום בערבי שבתות הוא מוקדם משניהם, ועל פי רש"י (ד"ה משעה שקדש) הוא בבין השמשות. עוד מבואר ברש"י (ד"ה ד"ה משעה שהכהנים טובלים) ששיטת ר"מ דברייתא ג', היינו שעה שהכהנים טובלים הוא המוקדם מכולם, שהוא קודם בין השמשות מעט.<br/>
נמצא על פי רש"י שארבע שיטות יש ואלו סדרן:
נמצא על פי רש"י שארבע שיטות יש ואלו סדרן:
*כהנים טובלים [קודם בין השמשות מעט].
*קודם בין השמשות מעט [כהנים טובלים לתרומתן].
*קדש היום בערבי שבתות [בין השמשות].
*בין השמשות [קדש היום בערבי שבתות]
*כהנים נכנסים לאכול [צאת הכוכבים].
*צאת הכוכבים [כהנים נכנסים לאכול בתרומתן].
*עני/בני אדם נכנסים לאכול.
*אחר צאת הכוכבים [עני/בני אדם נכנסים לאכול].


==שיטת הרמב"ם והרי"ף==
==שיטת הרמב"ם והרי"ף==