הבדלים בין גרסאות בדף "תחילת זמן קריאת שמע של ערבית"

שורה 16: שורה 16:


דעת חכמים דברייתא ב' ודעת ר' יהושע דברייתא ג' הן דעה אחת עם סתם מתניתין שהוא צאת הכוכבים. כמו כן דעת ת"ק דברייתא א' היא אחת עם דעת ר' חנינא דברייתא ג' שהוא משעה שהעני נכנס לאכול פתו במלח. ועל שיטת ר' אחאי ואמרי לה ר' אחא, כתב '''רש"י''' (ד"ה נכנסין להסב) בשם י"א שהיא שיטה אחת עם ר' מאיר דברייתא ב', ושהוא המאוחר מכולם. וכן מבואר ב'''ירושלמי''' (ברכות א א) שזמן זה הוא המאוחר מכולם.
דעת חכמים דברייתא ב' ודעת ר' יהושע דברייתא ג' הן דעה אחת עם סתם מתניתין שהוא צאת הכוכבים. כמו כן דעת ת"ק דברייתא א' היא אחת עם דעת ר' חנינא דברייתא ג' שהוא משעה שהעני נכנס לאכול פתו במלח. ועל שיטת ר' אחאי ואמרי לה ר' אחא, כתב '''רש"י''' (ד"ה נכנסין להסב) בשם י"א שהיא שיטה אחת עם ר' מאיר דברייתא ב', ושהוא המאוחר מכולם. וכן מבואר ב'''ירושלמי''' (ברכות א א) שזמן זה הוא המאוחר מכולם.
<br/>עוד מבואר בגמרא שהשעה שעני נכנס לאכול פתו, הוא מאוחר משעה שהכהנים נכנסים לאכול בתרומתן, ודעת ר' אליעזר שקדש היום בערבי שבתות הוא מוקדם משניהם.
<br/>עוד מבואר בגמרא שהשעה שעני נכנס לאכול פתו, הוא מאוחר משעה שהכהנים נכנסים לאכול בתרומתן, ודעת ר' אליעזר שקדש היום בערבי שבתות הוא מוקדם משניהם, ועל פי רש"י (ד"ה משעה שקדש) הוא בבין השמשות. עוד מבואר ברש"י (ד"ה ד"ה משעה שהכהנים טובלים) ששיטת ר"מ דברייתא ג', היינו שעה שהכהנים טובלים הוא המוקדם מכולם, שהוא קודם בין השמשות מעט.<br/>
נמצא על פי רש"י שארבע שיטות יש ואלו סדרן: *כהנים טובלים [קודם בין השמשות מעט]. *קדש היום בערבי שבתות [בין השמשות]. *כהנים נכנסים לאכול [צאת הכוכבים]. *עני/בני אדם נכנסים לאכול.


==שיטת הרמב"ם והרי"ף==
==שיטת הרמב"ם והרי"ף==