הבדלים בין גרסאות בדף "שנים מקרא ואחד תרגום"

אין תקציר עריכה
שורה 45: שורה 45:
ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x1491 (רפה א)] מביא את דברי ה'''של"ה'''{{מקור}} וה'''מהרש"ל'''{{מקור}}, שיש לקרוא קודם פעמיים מקרא את כל הפרשה, ולאחר מכן את התרגום. אבל בעל '''לחם חמודות''' על הרא"ש (מא) כותב שיש לקרוא פסוק פסוק, שנים מקרא ולאחר מכן אחד תרגום.
ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x1491 (רפה א)] מביא את דברי ה'''של"ה'''{{מקור}} וה'''מהרש"ל'''{{מקור}}, שיש לקרוא קודם פעמיים מקרא את כל הפרשה, ולאחר מכן את התרגום. אבל בעל '''לחם חמודות''' על הרא"ש (מא) כותב שיש לקרוא פסוק פסוק, שנים מקרא ולאחר מכן אחד תרגום.
<BR/>ה'''משנה ברורה''' (ה) הביא את שתי הדעות ופסק שאפשר לסמוך על כל אחד מהן להלכה.
<BR/>ה'''משנה ברורה''' (ה) הביא את שתי הדעות ופסק שאפשר לסמוך על כל אחד מהן להלכה.
== יום טוב והפטרות ==
ה'''תרומת הדשן''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1835&st=&pgnum=188&hilite= (ב קע)] נשאל אם יש לקרוא שנים מקרא וחד תרגום ביום טוב, וכתב שמדברי רבנו שמחה, שכתב שיש להשלים עד שמיני עצרת, מוכח שטעם החובה היא כדי שיקרא את כל התורה כולה במשך השנה, ואם כן של יום טוב לא צריך שכבר קרא אותה בשבוע שלה. אמנם לפי רבנו חננאל שחולק על רבנו שמחה, הטעם הוא כדי שיהיה רגיל במה שקוראים הציבור, ולפי זה לכאורה הוא הדין ליום טוב. אך מצדד לומר שאין צריך. וכן הביא ה'''בית יוסף''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x1239 (ד"ה כתב מהר"ר ישראל)] ופסק כן ב'''שלחן ערוך''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x1491 (ז)].


[[קטגוריה: תלמוד תורה]]
[[קטגוריה: תלמוד תורה]]