112
עריכות
שורה 3: | שורה 3: | ||
:כי זה לא הוספה של הראשונים על דברי הגמרא, אלא הם מסבירים את דברי הגמרא <small>(ונראה לי שגם לא היו מחדשים כך מעצמם בלי הגמרא הזו),</small> ובינתיים לא מצאתי בראשונים (חוץ מתוספות הרא"ש) אפשרות אחרת בהבנת הגמרא. [[משתמש:צריך עיון|צריך עיון]] ([[שיחת משתמש:צריך עיון|שיחה]]) 23:31, 15 ביוני 2021 (IDT) | :כי זה לא הוספה של הראשונים על דברי הגמרא, אלא הם מסבירים את דברי הגמרא <small>(ונראה לי שגם לא היו מחדשים כך מעצמם בלי הגמרא הזו),</small> ובינתיים לא מצאתי בראשונים (חוץ מתוספות הרא"ש) אפשרות אחרת בהבנת הגמרא. [[משתמש:צריך עיון|צריך עיון]] ([[שיחת משתמש:צריך עיון|שיחה]]) 23:31, 15 ביוני 2021 (IDT) | ||
::זה לא ברור מה שאתה אומר. כי בגמרא לא כתוב כלום לגבי המקום, רק לגבי החובה. ואת הטעם הם אומרים לכאורה מעצמם. איך אתה מכניס את הטעם הזה בתוך דברי הגמרא?[[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 23:40, 15 ביוני 2021 (IDT) | ::זה לא ברור מה שאתה אומר. כי בגמרא לא כתוב כלום לגבי המקום, רק לגבי החובה. ואת הטעם הם אומרים לכאורה מעצמם. איך אתה מכניס את הטעם הזה בתוך דברי הגמרא?[[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 23:40, 15 ביוני 2021 (IDT) | ||
:::לשון תוספות הרא"ש (מיד בהתחלה, כשהוא אוחז עדיין במהלך של תוספות, לפני שמביא את האפשרות השניה שלו): | |||
:::<big>'''הדלקת נר שבת חובה.''' פירוש, צורך הדלקת הנר. כלומר, מה שמדליקין בשבילו הנרות, דהיינו הסעודה, חובה היא שיסעוד במקום הנר בשביל עונג שבת.</big> | |||
:::איך אתה מבין את זה? (איך זה עונה לאביי על שאלתו?) [[משתמש:צריך עיון|צריך עיון]] ([[שיחת משתמש:צריך עיון|שיחה]]) 23:45, 15 ביוני 2021 (IDT) |
עריכות