הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:מקום הדלקת נר שבת"

אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:
:כי זה לא הוספה של הראשונים על דברי הגמרא, אלא הם מסבירים את דברי הגמרא <small>(ונראה לי שגם לא היו מחדשים כך מעצמם בלי הגמרא הזו),</small> ובינתיים לא מצאתי בראשונים (חוץ מתוספות הרא"ש) אפשרות אחרת בהבנת הגמרא. [[משתמש:צריך עיון|צריך עיון]] ([[שיחת משתמש:צריך עיון|שיחה]]) 23:31, 15 ביוני 2021 (IDT)
:כי זה לא הוספה של הראשונים על דברי הגמרא, אלא הם מסבירים את דברי הגמרא <small>(ונראה לי שגם לא היו מחדשים כך מעצמם בלי הגמרא הזו),</small> ובינתיים לא מצאתי בראשונים (חוץ מתוספות הרא"ש) אפשרות אחרת בהבנת הגמרא. [[משתמש:צריך עיון|צריך עיון]] ([[שיחת משתמש:צריך עיון|שיחה]]) 23:31, 15 ביוני 2021 (IDT)
::זה לא ברור מה שאתה אומר. כי בגמרא לא כתוב כלום לגבי המקום, רק לגבי החובה. ואת הטעם הם אומרים לכאורה מעצמם. איך אתה מכניס את הטעם הזה בתוך דברי הגמרא?[[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 23:40, 15 ביוני 2021 (IDT)
::זה לא ברור מה שאתה אומר. כי בגמרא לא כתוב כלום לגבי המקום, רק לגבי החובה. ואת הטעם הם אומרים לכאורה מעצמם. איך אתה מכניס את הטעם הזה בתוך דברי הגמרא?[[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 23:40, 15 ביוני 2021 (IDT)
:::לשון תוספות הרא"ש (מיד בהתחלה, כשהוא אוחז עדיין במהלך של תוספות, לפני שמביא את האפשרות השניה שלו):
:::<big>'''הדלקת נר שבת חובה.''' פירוש, צורך הדלקת הנר. כלומר, מה שמדליקין בשבילו הנרות, דהיינו הסעודה, חובה היא שיסעוד במקום הנר בשביל עונג שבת.</big>
:::איך אתה מבין את זה? (איך זה עונה לאביי על שאלתו?) [[משתמש:צריך עיון|צריך עיון]] ([[שיחת משתמש:צריך עיון|שיחה]]) 23:45, 15 ביוני 2021 (IDT)
112

עריכות