הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:מקום הדלקת נר שבת"

אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:
:::איך אתה מבין את זה? (איך זה עונה לאביי על שאלתו?) [[משתמש:צריך עיון|צריך עיון]] ([[שיחת משתמש:צריך עיון|שיחה]]) 23:45, 15 ביוני 2021 (IDT)
:::איך אתה מבין את זה? (איך זה עונה לאביי על שאלתו?) [[משתמש:צריך עיון|צריך עיון]] ([[שיחת משתמש:צריך עיון|שיחה]]) 23:45, 15 ביוני 2021 (IDT)
::::הבנתי. כלומר כשהגמרא אומרת 'הדלקת נר שבת חובה' אין הכוונה פעולת ההדלקה, אלא היינו שהנר יהיה דלוק, וזה דווקא במקום סעודה, דאל"ה קושיית אביי במקומה עומדת - 'ויצא'?[[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 23:58, 15 ביוני 2021 (IDT)
::::הבנתי. כלומר כשהגמרא אומרת 'הדלקת נר שבת חובה' אין הכוונה פעולת ההדלקה, אלא היינו שהנר יהיה דלוק, וזה דווקא במקום סעודה, דאל"ה קושיית אביי במקומה עומדת - 'ויצא'?[[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 23:58, 15 ביוני 2021 (IDT)
אגב, לכאורה עדיין יש פה קצת חידוש בראשונים (מעבר לפירוש הגמרא), בנקודה זו שהיה פשוט להם (כבר קודם שבאו לפרש גמרא זו, כנראה מלשונם) שצורך ההדלקה הוא הסעודה. כלומר, לו יצוייר שלא היה כזו מצווה לסעוד בליל שבת, ובאמת לא היו סועדים כלל בליל שבת, לא שייך להדליק נר כדי שיהיה קצת מאור בחדר לפני ששוכבים לישן? ואם כן, מהיכן היה פשוט להם שהנר לא נועד לכך או עכ"פ גם בשביל כך. ובגלל נקודה זו חשבתי שצריך לעיין גם בסוגיא בפסחים לגבי הדלקת הנר בלילי יום הכפורים. [[משתמש:צריך עיון|צריך עיון]] ([[שיחת משתמש:צריך עיון|שיחה]]) 00:12, 16 ביוני 2021 (IDT)
112

עריכות