הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:מצב הגוף בשעת קריאת שמע"

אין תקציר עריכה
 
שורה 8: שורה 8:
ומעתה אינו מובן לי, מה שהעמיסו הפוסקים בדברי תר"י (ובראשם מרן הב"י), לומר שרבנו יונה אינו מתיר אף בשוכב על צידו ממש אלא כאשר יש טירחה, ופליג בזה על הרמב"ם ורש"י. אלא אף רבנו יונה מודה שבצידו ממש שרי, גם לפי תירוץ שני, אלא שבפרקדן ומוטה מעט ג"כ שרי כשיש טירחה כגון שפשט בגדיו. ולזה ייתכן שהרמב"ם יסכים (ויתכן שלא, ואין ראיה לכאן או לכאן).
ומעתה אינו מובן לי, מה שהעמיסו הפוסקים בדברי תר"י (ובראשם מרן הב"י), לומר שרבנו יונה אינו מתיר אף בשוכב על צידו ממש אלא כאשר יש טירחה, ופליג בזה על הרמב"ם ורש"י. אלא אף רבנו יונה מודה שבצידו ממש שרי, גם לפי תירוץ שני, אלא שבפרקדן ומוטה מעט ג"כ שרי כשיש טירחה כגון שפשט בגדיו. ולזה ייתכן שהרמב"ם יסכים (ויתכן שלא, ואין ראיה לכאן או לכאן).
<BR/>[[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 20:22, 22 בנובמבר 2017 (IST)
<BR/>[[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 20:22, 22 בנובמבר 2017 (IST)
:שו"מ און לי מדברי התורא"ש, שכתב גם הוא להקשות קושיית תר"י מהגמרא כד: גבי שנים שהיו ישנים במיטה אחת, ותירץ שני תירוצים. ובתירוץ ראשון כתב שאינו אסור אלא פרקדן אבל על צידו ממש מותר. ובתירוץ שני כתב וז"ל: 'אי נמי אינו אסור כל כך דהא ר' יוחנן מצלי וקרי הילכך היכא שעלה על מטתו לישן לא הטריחוהו חכמים לקום'. הרי להדיא שתירוץ זה אינו בא להחמיר אלא להקל ולומר, שכיון שעלה על מטתו ואיכא טירחה, מותר אפילו פרקדן ומוטה מעט, וכמו שהתירו לר' יוחנן שהיה בעל בשר. ובודאי שזו גם כוונת תלמידי רבנו יונה, וגם הם להקל בתירוץ שני באו.
:[[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 21:28, 23 בנובמבר 2017 (IST)