הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:מנין שנות ערלה"

נוספו 1,018 בתים ,  13:35, 9 בנובמבר 2020
←‏שיטת הט"ז: הסבר למה שכתבתי דמשמע מהט"ז שנוקט כרז"ה ודעימיה
(←‏שיטת הט"ז: הסבר למה שכתבתי דמשמע מהט"ז שנוקט כרז"ה ודעימיה)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 11: שורה 11:
== שיטת הט"ז ==
== שיטת הט"ז ==
[[משתמש:טוב עין]] - למה לדעתך מדעת הט"ז משמע שהוא סובר כדעת בעה"מ? הוא בסך הכל הסביר דברי השו"ע, אבל לא הכריע. [[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 11:38, 9 בנובמבר 2020 (IST)
[[משתמש:טוב עין]] - למה לדעתך מדעת הט"ז משמע שהוא סובר כדעת בעה"מ? הוא בסך הכל הסביר דברי השו"ע, אבל לא הכריע. [[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 11:38, 9 בנובמבר 2020 (IST)
[[משתמש:א.א.]] - זה אמנם לא מוכרח, אך נלענ"ד מכך שהט"ז הזכיר רק צד אחד של המחלוקת, והביא את רק את טעמו של הר"ן לפיו אין זה משנה מתי נטע ותמיד יש להמתין עד ט"ו בשבט, משמע שכך נוקט עיקר, ובפרט שכתב זאת בסעיף ד, ולא המתין שהשו"ע יביא את דברי הי"א בסעיף ה, (אף ששם ציין לדבריו לעיל).
בא נאמר שאם הט"ז היה סבור שאין צרית להחמיר ולחוש לדעת הרז"ה הר"ן והטור, (מכח זה שהשו"ע נקט בסתם לא כך), אזי לא היה לו להזכיר את סוף דברי  הר"ן - "וכיוון שכן ליכא לאפלוגי בין שנטעה מ"ד יום לפני ר"ה או פחות מכן".
אך נראה לי שהט"ז לא ראה צורך להתפלמס חזיתית עם השו"ע בעניין, שהרי מדברי הרא"ש מתבאר שאיח בזה נפק"מ.