הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:מנין שנות ערלה"

נוספו 318 בתים ,  19:32, 9 בנובמבר 2020
אין תקציר עריכה
(←‏שיטת הט"ז: הסבר למה שכתבתי דמשמע מהט"ז שנוקט כרז"ה ודעימיה)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 12: שורה 12:
[[משתמש:טוב עין]] - למה לדעתך מדעת הט"ז משמע שהוא סובר כדעת בעה"מ? הוא בסך הכל הסביר דברי השו"ע, אבל לא הכריע. [[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 11:38, 9 בנובמבר 2020 (IST)
[[משתמש:טוב עין]] - למה לדעתך מדעת הט"ז משמע שהוא סובר כדעת בעה"מ? הוא בסך הכל הסביר דברי השו"ע, אבל לא הכריע. [[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 11:38, 9 בנובמבר 2020 (IST)


[[משתמש:א.א.]] - זה אמנם לא מוכרח, אך נלענ"ד מכך שהט"ז הזכיר רק צד אחד של המחלוקת, והביא את רק את טעמו של הר"ן לפיו אין זה משנה מתי נטע ותמיד יש להמתין עד ט"ו בשבט, משמע שכך נוקט עיקר, ובפרט שכתב זאת בסעיף ד, ולא המתין שהשו"ע יביא את דברי הי"א בסעיף ה, (אף ששם ציין לדבריו לעיל).  
:[[משתמש:א.א.]] - זה אמנם לא מוכרח, אך נלענ"ד מכך שהט"ז הזכיר רק צד אחד של המחלוקת, והביא את רק את טעמו של הר"ן לפיו אין זה משנה מתי נטע ותמיד יש להמתין עד ט"ו בשבט, משמע שכך נוקט עיקר, ובפרט שכתב זאת בסעיף ד, ולא המתין שהשו"ע יביא את דברי הי"א בסעיף ה, (אף ששם ציין לדבריו לעיל).  
בא נאמר שאם הט"ז היה סבור שאין צרית להחמיר ולחוש לדעת הרז"ה הר"ן והטור, (מכח זה שהשו"ע נקט בסתם לא כך), אזי לא היה לו להזכיר את סוף דברי  הר"ן - "וכיוון שכן ליכא לאפלוגי בין שנטעה מ"ד יום לפני ר"ה או פחות מכן".
:בא נאמר שאם הט"ז היה סבור שאין צריך להחמיר ולחוש לדעת הרז"ה הר"ן והטור, (מכח זה שהשו"ע נקט בסתם לא כך), אזי לא היה לו להזכיר את סוף דברי  הר"ן - "וכיוון שכן ליכא לאפלוגי בין שנטעה מ"ד יום לפני ר"ה או פחות מכן".
אך נראה לי שהט"ז לא ראה צורך להתפלמס חזיתית עם השו"ע בעניין, שהרי מדברי הרא"ש מתבאר שאיח בזה נפק"מ.
:אך נראה לי שהט"ז לא ראה צורך להתפלמס חזיתית עם השו"ע בעניין, שהרי מדברי הרא"ש מתבאר שאין בזה נפק"מ. [[משתמש:טוב עין|טוב עין]] ([[שיחת משתמש:טוב עין|שיחה]]) 12:36, 9 בנובמבר 2020 (IST)
 
::הבנתי. מודה ומקבל את דבריך. תודה רבה ויישר כח! [[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 18:32, 9 בנובמבר 2020 (IST)