הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:מנין שנות ערלה"

נוספו 1,652 בתים ,  19:32, 9 בנובמבר 2020
אין תקציר עריכה
 
(5 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 8: שורה 8:
:הבה נדייק. הטור פסק כשיטת בעה"מ והר"ן. אך השולחן ערוך הביא בסתם את דעת הרמב"ם, (אף שלא מפורש בדבריו האם נקט סתם כרמב"ם או כראב"ד יש להניח שפסק כרמב"ם, כדרכו). ובשם 'יש אומרים' הביא גם את דעת בעה"מ הר"ן והטור.[[משתמש:טוב עין|טוב עין]] ([[שיחת משתמש:טוב עין|שיחה]]) 16:53, 8 בנובמבר 2020 (IST)
:הבה נדייק. הטור פסק כשיטת בעה"מ והר"ן. אך השולחן ערוך הביא בסתם את דעת הרמב"ם, (אף שלא מפורש בדבריו האם נקט סתם כרמב"ם או כראב"ד יש להניח שפסק כרמב"ם, כדרכו). ובשם 'יש אומרים' הביא גם את דעת בעה"מ הר"ן והטור.[[משתמש:טוב עין|טוב עין]] ([[שיחת משתמש:טוב עין|שיחה]]) 16:53, 8 בנובמבר 2020 (IST)
::צודק. תיקנתי [[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 11:35, 9 בנובמבר 2020 (IST)
::צודק. תיקנתי [[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 11:35, 9 בנובמבר 2020 (IST)
== שיטת הט"ז ==
[[משתמש:טוב עין]] - למה לדעתך מדעת הט"ז משמע שהוא סובר כדעת בעה"מ? הוא בסך הכל הסביר דברי השו"ע, אבל לא הכריע. [[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 11:38, 9 בנובמבר 2020 (IST)
:[[משתמש:א.א.]] - זה אמנם לא מוכרח, אך נלענ"ד מכך שהט"ז הזכיר רק צד אחד של המחלוקת, והביא את רק את טעמו של הר"ן לפיו אין זה משנה מתי נטע ותמיד יש להמתין עד ט"ו בשבט, משמע שכך נוקט עיקר, ובפרט שכתב זאת בסעיף ד, ולא המתין שהשו"ע יביא את דברי הי"א בסעיף ה, (אף ששם ציין לדבריו לעיל).
:בא נאמר שאם הט"ז היה סבור שאין צריך להחמיר ולחוש לדעת הרז"ה הר"ן והטור, (מכח זה שהשו"ע נקט בסתם לא כך), אזי לא היה לו להזכיר את סוף דברי  הר"ן - "וכיוון שכן ליכא לאפלוגי בין שנטעה מ"ד יום לפני ר"ה או פחות מכן".
:אך נראה לי שהט"ז לא ראה צורך להתפלמס חזיתית עם השו"ע בעניין, שהרי מדברי הרא"ש מתבאר שאין בזה נפק"מ. [[משתמש:טוב עין|טוב עין]] ([[שיחת משתמש:טוב עין|שיחה]]) 12:36, 9 בנובמבר 2020 (IST)
::הבנתי. מודה ומקבל את דבריך. תודה רבה ויישר כח! [[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 18:32, 9 בנובמבר 2020 (IST)