הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:כלים הניטלים ושאינם ניטלים בשבת"

(דף חדש: ==בירור דעת ר' נחמיה== ===שיטת רבנו תם ובעל המאור=== בשיטת בעה"מ ור"ת מבואר שלר' נחמיה אינו אסור אפילו בכלי ש...)
 
שורה 4: שורה 4:
<BR/>ואולי ס"ל שכלי שמלאכתו להיתר אינו מקצה אותו כלל מדעתו ושרי לכל שימוש (וצ"ע לראשונים שאוסרים לטלטל ללא צורך) אפילו על מנת להצילו, אבל כלי שמלאכתו לאיסור כיון שעיקר תשמישו לאיסור אין דעתו עליו אלא לכשיצטרך לו. וצ"ת.
<BR/>ואולי ס"ל שכלי שמלאכתו להיתר אינו מקצה אותו כלל מדעתו ושרי לכל שימוש (וצ"ע לראשונים שאוסרים לטלטל ללא צורך) אפילו על מנת להצילו, אבל כלי שמלאכתו לאיסור כיון שעיקר תשמישו לאיסור אין דעתו עליו אלא לכשיצטרך לו. וצ"ת.
<BR/>[[משתמש:א.א|א.א]] 12:56, 16 במאי 2016 (IDT)
<BR/>[[משתמש:א.א|א.א]] 12:56, 16 במאי 2016 (IDT)
== כלי אוכל וספרי קודש ==
הר"ן בחידושיו כתב שאף שטלטול שלא לצורך כלל אסור, מ"מ זהו דווקא בכלים שנאסרו מלכתחילה, אבל 'ספרי הקודש ואוכלין' מותרים לפי שלא נאסרו מתחילה. וע' בהוצאת מוסד הרב קוק הע' 42 שתמה מדוע השמיט כלי האוכל שדווקא אותם הזכיר לעיל שלא היו בכלל הגזירה. אבל נראה שמה שנקט 'אוכלין' אין הכוונה אוכלים ממש אלא כלי האוכל, דכי ס"ד שאוכלין יהיו אסורין בטלטול? ולעולם כוונתו שכלי האוכל מותרים אפילו שלא לצורך כלל.
<BR/>[[משתמש:א.א|א.א]] 12:18, 17 במאי 2016 (IDT)