הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:כלים הניטלים ושאינם ניטלים בשבת"

שורה 9: שורה 9:
הר"ן בחידושיו כתב שאף שטלטול שלא לצורך כלל אסור, מ"מ זהו דווקא בכלים שנאסרו מלכתחילה, אבל 'ספרי הקודש ואוכלין' מותרים לפי שלא נאסרו מתחילה. וע' בהוצאת מוסד הרב קוק הע' 42 שתמה מדוע השמיט כלי האוכל שדווקא אותם הזכיר לעיל שלא היו בכלל הגזירה. אבל נראה שמה שנקט 'אוכלין' אין הכוונה אוכלים ממש אלא כלי האוכל, דכי ס"ד שאוכלין יהיו אסורין בטלטול? ולעולם כוונתו שכלי האוכל מותרים אפילו שלא לצורך כלל.
הר"ן בחידושיו כתב שאף שטלטול שלא לצורך כלל אסור, מ"מ זהו דווקא בכלים שנאסרו מלכתחילה, אבל 'ספרי הקודש ואוכלין' מותרים לפי שלא נאסרו מתחילה. וע' בהוצאת מוסד הרב קוק הע' 42 שתמה מדוע השמיט כלי האוכל שדווקא אותם הזכיר לעיל שלא היו בכלל הגזירה. אבל נראה שמה שנקט 'אוכלין' אין הכוונה אוכלים ממש אלא כלי האוכל, דכי ס"ד שאוכלין יהיו אסורין בטלטול? ולעולם כוונתו שכלי האוכל מותרים אפילו שלא לצורך כלל.
<BR/>[[משתמש:א.א|א.א]] 12:18, 17 במאי 2016 (IDT)
<BR/>[[משתמש:א.א|א.א]] 12:18, 17 במאי 2016 (IDT)
:בשו"ע הרב מובא בעניין הזה שאוכלים וכתבי הקודש לא היה בכלל הגזירה בכלל מלכתחילה, ושלעומת זאת כלי האוכל כן היו בכלל גזירת כלים, רק שהוצאו ממנה בגלל הצורך הרב בשימוש בהם, וממילא גם הם אסורים בטלטול שלא לצורך כלל. (ע' שם סע' יז) ודי פשוט שיש חילוק בין אוכלים לכלי אוכל.. [[מיוחד:תרומות/188.120.128.76|188.120.128.76]] 13:56, 15 ביולי 2018 (IDT)
משתמש אלמוני