שיחה:זמן הדלקת נר שבת
תחילת הזמן
השו"ע כתב ע"פ רש"י שהטעם שלא להקדים הדלקת נר שבת יותר מדי הוא כדי שיהיה ניכר שמדליק לכבוד שבת. ולפי"ז יל"ע דבזמננו שיש אור החשמל, בכל שעה ביום שמדליק הרי ניכר שהוא לכבוד שבת. ואף שקודם פלג המנחה א"א להדליק, דאינו יכול לקבל שבת אז, מ"מ אחר פלג המנחה למה לא נתיר? והרי ברכה לבטלה ודאי לא הוי, שהרי המשנ"ב (כ) הכריע כהרעק"א דבדיעבד אם הדליק יי"ח ואינו מכבה, וכ"ש שאינו חוזר לברך (ע' באה"ל שם ד"ה מבעוד), וא"כ אין לחשוש על הברכה, ומשום ההדלקה הרי ניכר שהוא לכבוד שבת בזמננו. יש מי שדיבר בזה?
א.א 12:19, 28 בדצמבר 2015 (IST)