הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:בדיקה לפני תשמיש ולאחריו"

אין תקציר עריכה
שורה 77: שורה 77:
ה'''ר"ן''' (יב ב ד"ה ונמצא) כתב על קושיית רש"י, שהרמב"ם סובר שאף שדברי רב יהודה סתרי אהדדי, אמוראי נינהו ואליבא דרב יהודה. ולענין הקושיה מהוראת ר' יהודה לר' זירא, כתב הר"ן שהרמב"ם מפרש שמדובר בבדיקה שלאחר תשמיש, אך לפני תשמיש חובה היא מן הדין.
ה'''ר"ן''' (יב ב ד"ה ונמצא) כתב על קושיית רש"י, שהרמב"ם סובר שאף שדברי רב יהודה סתרי אהדדי, אמוראי נינהו ואליבא דרב יהודה. ולענין הקושיה מהוראת ר' יהודה לר' זירא, כתב הר"ן שהרמב"ם מפרש שמדובר בבדיקה שלאחר תשמיש, אך לפני תשמיש חובה היא מן הדין.
=====הסבר בעל 'מרכבת המשנה'=====
=====הסבר בעל 'מרכבת המשנה'=====
הרב '''מרכבת המשנה''' חעלמא (ד"ה והנה) כתב ליישב קושיית רש"י, שדברי רב יהודה לא סותרים זה את זה. שיש לפרש את דברי רב יהודה לעיל, שלגבי המשנה המחייבת בדיקה קודם תשמיש העמיד בעסוקה בטהרות, שם מדובר דווקא באשה שיש לה וסת.
=====הסבר ה'חוות דעת'=====
=====תירוץ ה'אור שמח'=====
=====תירוץ ה'אור שמח'=====
=====הסבר ה'חוות דעת'=====
=====הסבר ערוך השלחן=====
=====הסבר ערוך השלחן=====
====שיטת הראב"ד בהשגות=====
====שיטת הראב"ד בהשגות=====
ה'''ראב"ד''' בהשגות הקשה מהוראת רב יהודה לר' זירא שמנע ממנו לבדוק. אמנם מדבריו מבואר שהבין שהוראה זו היתה שלא לבדוק לאחר תשמיש, וקצת משמע בדבריו שלפני תשמיש על כל פנים צריך לבדוק וכדעת הרמב"ם.
ה'''ראב"ד''' בהשגות הקשה מהוראת רב יהודה לר' זירא שמנע ממנו לבדוק. אמנם מדבריו מבואר שהבין שהוראה זו היתה שלא לבדוק לאחר תשמיש, וקצת משמע בדבריו שלפני תשמיש על כל פנים צריך לבדוק וכדעת הרמב"ם.
===שיטת הרי"ף===
===שיטת הרי"ף===
====הבנת הראשונים בדעת הרי"ף====
====הבנת הראשונים בדעת הרי"ף====