הבדלים בין גרסאות בדף "קשרים האסורים והמותרים בשבת"

מ
אין תקציר עריכה
מ
שורה 43: שורה 43:
בדעת הרי"ף הרמב"ם כתבו הפוסקים שקשר של קיימא הוא המתקיים לעולם. כלומר, שאם קשר קשר לזמן מוגבל אפילו זמן ארוך, ה"ז קשר שאין חייבים עליו. כן מבואר ב'''בית יוסף''' (ד"ה נמצינו למדין), '''מגן אברהם''' (א), '''פרי מגדים''' (משבצות זהב א), '''משנה ברורה (שיז הקדמה).
בדעת הרי"ף הרמב"ם כתבו הפוסקים שקשר של קיימא הוא המתקיים לעולם. כלומר, שאם קשר קשר לזמן מוגבל אפילו זמן ארוך, ה"ז קשר שאין חייבים עליו. כן מבואר ב'''בית יוסף''' (ד"ה נמצינו למדין), '''מגן אברהם''' (א), '''פרי מגדים''' (משבצות זהב א), '''משנה ברורה (שיז הקדמה).


====אם תלוי בדעת הקושר או בסוג הקשר====
===אם תלוי בדעת הקושר או בסוג הקשר===
כתב ה'''בית חדש''' (א ד"ה ואיכא למידק) דהכל תלוי בדעת הקושר, שאם בדעתו לקשרו לעולם הוי קשר של קיימא, ואם דעתו לקשרו לזמן הוי קשר כעין של קיימא, ואם דעתו לקשרו לשבוע או פחות מותר. ומשמע שאינו תלוי כלל בסוג הקשר אלא רק בדעתו של הקושר. וגם ה'''טורי זהב''' (א) הלך בדרך זו ותלה הכל בדעת הקושר.
כתב ה'''בית חדש''' (א ד"ה ואיכא למידק) דהכל תלוי בדעת הקושר, שאם בדעתו לקשרו לעולם הוי קשר של קיימא, ואם דעתו לקשרו לזמן הוי קשר כעין של קיימא, ואם דעתו לקשרו לשבוע או פחות מותר. ומשמע שאינו תלוי כלל בסוג הקשר אלא רק בדעתו של הקושר. וגם ה'''טורי זהב''' (א) הלך בדרך זו ותלה הכל בדעת הקושר.
<BR/>אבל בספר '''בית מאיר''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=36276&st=&pgnum=33 (א)]  
<BR/>אבל בספר '''בית מאיר''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=36276&st=&pgnum=33 (א)]