הבדלים בין גרסאות בדף "קשרים האסורים והמותרים בשבת"

אין תקציר עריכה
שורה 42: שורה 42:
<BR/>אבל בספר '''בית מאיר''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=36276&st=&pgnum=33 (א)]  
<BR/>אבל בספר '''בית מאיר''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=36276&st=&pgnum=33 (א)]  
כתב שאי אפשר לומר כן, שהרי א"כ בגמרא בקשר דאושכפי ג"כ יהיה מותר אם יתנה הקושר בדעתו שאינו אלא לבו ביום. ואף מה ש[[קשרו את המקדה בגמי]], אין צורך להתיר משום מצוה, אלא אפשר שהקושר יכוון בדעתו שאינו אלא ליומא ומותר. אלא ודאי שלא בדעתו תליא, אלא רק בסוג הקשר שלא יעמוד בעצמו או שיש הכרח להתירו מצד המלבוש וכד'. וכן הכריע גם ב'''באור הלכה''' (שיז ד"ה הקושר).
כתב שאי אפשר לומר כן, שהרי א"כ בגמרא בקשר דאושכפי ג"כ יהיה מותר אם יתנה הקושר בדעתו שאינו אלא לבו ביום. ואף מה ש[[קשרו את המקדה בגמי]], אין צורך להתיר משום מצוה, אלא אפשר שהקושר יכוון בדעתו שאינו אלא ליומא ומותר. אלא ודאי שלא בדעתו תליא, אלא רק בסוג הקשר שלא יעמוד בעצמו או שיש הכרח להתירו מצד המלבוש וכד'. וכן הכריע גם ב'''באור הלכה''' (שיז ד"ה הקושר).
==שיעורים, מאמרים וכתבי עת==
[http://www.lif.ac.il/pdf/meir_la_arez/sah/7.doc כריכת חוט ברזל על שקית לחם בשבת] - הרב מרדכי אליהו, 'המאיר לארץ' תשס"ה.
[http://asif.co.il/?wpfb_filepage=tl-sh-1-17-pdf קשר של קיימא ומעשה אומן] - הרב שמואל טל, 'טל חיים - שבת', תש"ע.
[http://asif.co.il/?wpfb_filepage=03-pdf-12 דעת ר' פרץ בקשר למספר ימים] - הרב שלום קליין, 'אורות עציון' כ, תשנ"א.


[[קטגוריה:קושר ומתיר]]
[[קטגוריה:קושר ומתיר]]