הבדלים בין גרסאות בדף "קשרים האסורים והמותרים בשבת"

אין תקציר עריכה
שורה 35: שורה 35:
<BR/>ו'''מהר"י אבוהב''' בהגהותיו לטור (ד"ה כל קשר) כתב בדעת הטור שקשר של שמונה ימים הוי קשר של קיימא, וכתב שכן הוא בארחות חיים (שבת קו) בשם ר' פרץ.  
<BR/>ו'''מהר"י אבוהב''' בהגהותיו לטור (ד"ה כל קשר) כתב בדעת הטור שקשר של שמונה ימים הוי קשר של קיימא, וכתב שכן הוא בארחות חיים (שבת קו) בשם ר' פרץ.  


===קשר כעין של קיימא===
הריטב"א כתב (קיב א ד"ה הא) שהקשר האסור מדרבנן הוא העשוי לימים אחדים,
לשיטת רש"י וסייעתו קשר האסור מדרבנן הוא קשר שאינו קבוע אבל לא נעשה ליומו בלבד. ברש"י הנזכר לעיל כתב 'שבוע' 'שבועיים' ו'חודש', משמע שבפחות משבוע מותר לכתחילה, וכן כתבו ה'''בית יוסף''' (ד"ה ובמספר) וה'''בית חדש''' (א ד"ה ואיכא למידק), וגם '''מהר"י אבוהב''' (ד"ה כל קשר) הבין כך בטור בהשקפה ראשונה. אבל בשם '''רבנו ירוחם''' (יב יד פז ב) כתב הב"י שאף בפחות משבוע אסור, ואינו מותר אלא בעומד להתקיים פחות מג' ימים.
 
<BR/>וב'''ריטב"א''' (קיב א ד"ה הא דקתני) משמע שכל שהוא לימים אחדים אסור, ורק אם עשוי להתירו בכל יום מותר. וכן מסיק '''מהר"י אבוהב''' (ד"ה כל קשר) בדעת הטור.
 


[[קטגוריה:קושר ומתיר]]
[[קטגוריה:קושר ומתיר]]