הבדלים בין גרסאות בדף "קריאת שמע בלא ברכות או בלא סדר בברכות"

שורה 32: שורה 32:
<BR/>כן היא גם דעת ה'''מאירי''' (יא ב ד"ה והרי למדת, יג א ד"ה אמר המאירי פירוש המשנה)<ref>ועל דברי הגאונים שכתבו לחלק בין יחיד לציבור, כתב שאין אלו דברי נביאות (!).</ref>. וכן משמע מדברי ה'''רי"ד''' בפסקים (יג א) שהביא רק דברי הירושלמי.
<BR/>כן היא גם דעת ה'''מאירי''' (יא ב ד"ה והרי למדת, יג א ד"ה אמר המאירי פירוש המשנה)<ref>ועל דברי הגאונים שכתבו לחלק בין יחיד לציבור, כתב שאין אלו דברי נביאות (!).</ref>. וכן משמע מדברי ה'''רי"ד''' בפסקים (יג א) שהביא רק דברי הירושלמי.


=== דעת הטור ===
=== דעת הטור ונושאי כליו ===
ה'''טור''' (אורח חיים ס) כתב בתחילת דבריו, שברכות אינן מעכבות ואם קרא בלא ברכות יצא ידי חובה, וכתב שכן הוא בירושלמי וכן סובר רבנו חננאל. לאחר מכן הביא דברי רב האי גאון, שחולק וסובר שרק סדר ברכות אינו מעכב, אבל הברכות עצמן מעכבות. הטור לא טרח להביא את תירוץ התוספות והרא"ש לחלק בין יחיד לציבור, אלא מסביר את דברי הירושלמי שגם הם מדברים על סדר ברכות, כלומר שאם שינה את סדרן אינו מעכב.
ה'''טור''' (אורח חיים ס) כתב בתחילת דבריו, שברכות אינן מעכבות ואם קרא בלא ברכות יצא ידי חובה, וכתב שכן הוא בירושלמי וכן סובר רבנו חננאל. לאחר מכן הביא דברי רב האי גאון, שחולק וסובר שרק סדר ברכות אינו מעכב, אבל הברכות עצמן מעכבות. הטור לא טרח להביא את תירוץ התוספות והרא"ש לחלק בין יחיד לציבור, אלא מסביר את דברי הירושלמי שגם הם מדברים על סדר ברכות, כלומר שאם שינה את סדרן אינו מעכב.