הבדלים בין גרסאות בדף "קביעות מקום בתפילה"

נוספו 43 בתים ,  22:14, 8 באוקטובר 2018
שורה 9: שורה 9:
מובא ב'''ירושלמי''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40733&st=&pgnum=96 (ברכות ד ד)] בשם ר' תנחום ברבי חנינא שצריך לייחד לו מקום בבית הכנסת להתפלל, ולומד כן מדוד המלך. מבואר מזה שקביעות המקום  היא בתוך בית הכנסת.
מובא ב'''ירושלמי''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40733&st=&pgnum=96 (ברכות ד ד)] בשם ר' תנחום ברבי חנינא שצריך לייחד לו מקום בבית הכנסת להתפלל, ולומד כן מדוד המלך. מבואר מזה שקביעות המקום  היא בתוך בית הכנסת.
ועל פי זה כתב להלכה ה'''רא"ש''' (א ז) שאין צריך לייחד תפילתו דווקא בבית כנסת אחד, אלא שבבית הכנסת שאליו הוא הולך יהיה לו מקום קבוע.  
ועל פי זה כתב להלכה ה'''רא"ש''' (א ז) שאין צריך לייחד תפילתו דווקא בבית כנסת אחד, אלא שבבית הכנסת שאליו הוא הולך יהיה לו מקום קבוע.  
<BR/>ה'''מאירי''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=31518&st=&pgnum=25&hilite= (ו ב ד"ה ראוי)] הביא גם הוא דברי הירושלמי, וכתב שממנו ראיה שקביעות המקום איננה רק במקום שאין בית כנסת, אלא אף בבית הכנסת.
<BR/>ה'''מאירי''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=31518&st=&pgnum=25&hilite= (ו ב ד"ה ראוי)] הביא גם הוא דברי הירושלמי, וכתב שממנו ראיה שקביעות המקום איננה דווקא במקום שאין בית כנסת כלומר כשמתפלל בביתו, אלא אף בבית הכנסת.


'''רבנו יונה''' (ג ב ד"ה כל הקובע) לעומת זאת כותב שאין כוונת הבבלי לומר שצריך לקבוע מקום אחד בבית הכנסת ששם יתפלל תמיד, שכיון שכל בית הכנסת הוא מקום תפילה, אין להקפיד אם פעם מתפלל בזוית זו ופעם בזוית זו<ref>ולשיטתו קשה מהירושלמי הנ"ל, וכן הקשה ב'''מדעני יום טוב''' (צ).</ref>, אלא שכשמתפלל בביתו (כשאינו יכול ללכת לבית הכנסת), יתפלל במקום קבוע. ומביא לדבריו ראיה מן ה'''ירושלמי''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40733&st=&pgnum=100 (ברכות ה א)] שכל הקובע מקום לתפילתו בביתו, כאילו הקיפה מחיצות של ברזל<ref>אמנם לפנינו בירושלמי הגירסה אחרת.</ref>.  
'''רבנו יונה''' (ג ב ד"ה כל הקובע) לעומת זאת כותב שאין כוונת הבבלי לומר שצריך לקבוע מקום אחד בבית הכנסת ששם יתפלל תמיד, שכיון שכל בית הכנסת הוא מקום תפילה, אין להקפיד אם פעם מתפלל בזוית זו ופעם בזוית זו<ref>ולשיטתו קשה מהירושלמי הנ"ל, וכן הקשה ב'''מדעני יום טוב''' (צ).</ref>, אלא שכשמתפלל בביתו (כשאינו יכול ללכת לבית הכנסת), יתפלל במקום קבוע. ומביא לדבריו ראיה מן ה'''ירושלמי''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40733&st=&pgnum=100 (ברכות ה א)] שכל הקובע מקום לתפילתו בביתו, כאילו הקיפה מחיצות של ברזל<ref>אמנם לפנינו בירושלמי הגירסה אחרת.</ref>.