הבדלים בין גרסאות בדף "פירוק והרכבת כלים בשבת (מטה של טרסיים)"

שורה 84: שורה 84:


דבר דומה מובא ב'''גמרא''' (שבת קלח ב) שהברייתא אומרת שכירה שנשמטה אחת מירכותיה המעמידים אותה, מותר לטלטלה אבל אם נשמטו שתים אסור משום שאינה ראויה לשימוש והוי [[מוקצה]]. רב לעומת זאת חולק על זה וסובר שגם אם נשמטה רגל אחת אסור לטלטלה, גזרה שמא יתקע, שאם יחבר לה את הרגל מחייב משום בונה.
דבר דומה מובא ב'''גמרא''' (שבת קלח ב) שהברייתא אומרת שכירה שנשמטה אחת מירכותיה המעמידים אותה, מותר לטלטלה אבל אם נשמטו שתים אסור משום שאינה ראויה לשימוש והוי [[מוקצה]]. רב לעומת זאת חולק על זה וסובר שגם אם נשמטה רגל אחת אסור לטלטלה, גזרה שמא יתקע, שאם יחבר לה את הרגל מחייב משום בונה.
בספר '''תרומת הדשן''' (עא) למד מזה למקרה דומה ברגל של ספסל שנשמטה, שיש מקום לאסור מאותו טעם - שמא יתקע. אך מצדד שם שבזה יש מקום יותר להקל, לפי שאפשר להושיב את קצה הספסל על ספסל אחר, ובזה ליכא למיחש לתקיעה, וסיים דהמחמיר תבוא עליו ברכה וכן ראוי להחמיר.


[[קטגוריה:בונה וסותר]]
[[קטגוריה:בונה וסותר]]