הבדלים בין גרסאות בדף "ערלה בספינה ובעציצים"

מ
שורה 19: שורה 19:


== הגמרות במנחות ובגיטין ==
== הגמרות במנחות ובגיטין ==
בבבלי במנחות ישנו דיון לגבי הבאת ביכורים מפירות שגדלו בספינה או בעציץ וכד' מנותקים מן האדמה. חלק מהראשונים השליכו מסוגיה זו גם לענין ערלה.
ה'''גמרא''' [http://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=30&daf=84b&format=pdf (מנחות פד ב)] מביאה מחלוקת ריש לקיש ור' יוחנן לגבי הבאת [[ביכורים ממקומות שאינם מובחרים]], שלכולי עלמא אין מביאים לכתחילה מתמרים שבהרים ולא מפירות שבעמקים לפי שאינם מובחרים. אמנם בדיעבד אם הביא, לדעת ריש לקיש קידש, כלומר חלו על הפירות קדושת ביכורים, ואילו לדעת ר' יוחנן לא קידש. <BR/>
ה'''גמרא''' [http://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=30&daf=84b&format=pdf (מנחות פד ב)] מביאה מחלוקת ריש לקיש ור' יוחנן לגבי הבאת [[ביכורים ממקומות שאינם מובחרים]], שלכולי עלמא אין מביאים לכתחילה מתמרים שבהרים ולא מפירות שבעמקים לפי שאינם מובחרים. אמנם בדיעבד אם הביא, לדעת ריש לקיש קידש, כלומר חלו על הפירות קדושת ביכורים, ואילו לדעת ר' יוחנן לא קידש. <BR/>
בהמשך, מביאה הגמרא שתי ברייתות סותרות. ברייתא אחת אומרת שאם הביא ביכורים מפירות שבגג, שבחורבה שבעציץ ושבספינה, מביא וקורא (פרשת ביכורים), ואילו לפי ברייתא שניה מביא ואינו קורא. <BR/>
בהמשך, מביאה הגמרא שתי ברייתות סותרות. ברייתא אחת אומרת שאם הביא ביכורים מפירות שבגג, שבחורבה שבעציץ ושבספינה, מביא וקורא (פרשת ביכורים), ואילו לפי ברייתא שניה מביא ואינו קורא. <BR/>