הבדלים בין גרסאות בדף "עזרה:מדריך לכתיבת סוגיות"

אין תקציר עריכה
שורה 75: שורה 75:
<BR/>כתבו את התבנית:<br/>
<BR/>כתבו את התבנית:<br/>
<nowiki> {{ראה עוד|שם הסוגיה שלכם|הכותרת שאליה אתם רוצים להפנות בדף השיחה}}.</nowiki>
<nowiki> {{ראה עוד|שם הסוגיה שלכם|הכותרת שאליה אתם רוצים להפנות בדף השיחה}}.</nowiki>
לדוגמא:
לדוגמא,
<nowiki>זה ייראה למשל כך: {{ראה עוד|אבידה מדעת|התלבטות בהבנת ה'קצות'}}.</nowiki>
<nowiki>זה ייראה כך: {{ראה עוד|אבידה מדעת|התלבטות בהבנת ה'קצות'}}.</nowiki>
<BR/>ושם בדף השיחה תרחיבו כרצונכם.
<BR/>ושם בדף השיחה תרחיבו כרצונכם.
<BR/>תבנית זו תיצור קישור מהסוגיה, ישירות אל מקום ההרחבה שלכם בדף השיחה.
<BR/>תבנית זו תיצור קישור מהסוגיה, ישירות אל מקום ההרחבה שלכם בדף השיחה.
==ציוני מקורות==
'''הדגשה''' - כאשר מציינים מקור מסויים, יש להדגיש את שמות הספרים והפוסקים: "ה'''גמרא''' (שבת ב ב) אומרת... ולפי '''תוס' ''' (ד"ה ולא)..., אבל לכאורה דעת '''הרמב"ם''' (טוען ונטען ב ג) אינה כן".<BR/>
אבל זהו דווקא בהצגת השיטה, אך אם כותבים למשל: "ו'''הרמב"ם''' כנראה חולק על תוס' בנקודה זו", אין צורך להדגיש את תוס'.
'''הפניות למקור''' - יש לציין מקורות מדוייקים ולהפנות אליהם. את המקורות נציין בסוגריים מעוגלות בכתב לא מודגש, ובאותיות בלבד, אין צורך לכתוב מילים כמו 'דף' 'פרק' 'סימן' וכד'. לדוגמא: '''משנה''' (בבא מציעא ב א), '''רמב"ם''' (שבת ד ג), '''תוספות ''' (שבת ב א ד"ה שתים), '''סמ"ג''' (לא תעשה סח), '''חזון איש''' (אורח חיים לב ג) '''יביע אומר''' (א יד ב) וכן על זה הדרך. <BR/>יוצאים מן הכלל הם הציונים 'ד"ה', ו'עמוד' (כאשר אין סימן וסעיף אלא רק עמודים) שיש לכתבם. אם ההפניה היא להערה בספר יש לכתוב אותה בסוגריים מסולסלות למשל: '''שמירת שבת כהלכתה''' (טו מט{קסב}). 
<br/> כל האמור הוא דווקא כאשר מציינים את הספר כמקור ורוצים להציג את דבריו. אך אם מזכירים את המקור כבדרך אגב בתוך דברי אחד הפוסקים, אין צורך לשמור על כלל זה. למשל ניתן לכתוב: וכתבו התוס' ע"פ הגמ' ביבמות לד: שאין דבריו מחוורים וכו'. כיוון שאתם לא כותבים מה כתוב שם בגמרא, אין צורך לכתוב אותה ע"פ העיקרון של ציון מקורות.
אין להשתמש באתר במילה ''''שם'''' הרווחת בספרים, בתור הפניה. אם אתם רואים צורך לציין את המקור שוב, ציינו אותו במלואו, אם לא, אפשר לכתוב את המילה 'שם' בתוך הטקסט. למשל: עוד כתב ה'''משנה ברורה''' שם וכו'.
בכתיבת המקורות אין צורך לכתוב כל פעם את המסכת או את הסימן בשלחן ערוך. למשל אם אתם כותבים את דעת הרמב"ן בסוגיה כלשהי במסכת ראש השנה, אין צורך לכתוב '''חידושי הרמב"ן''' (ראש השנה לד א ד"ה או אינו) אלא מספיק לכתוב '''חידושי הרמב"ן''' (לד א ד"ה או אינו). אבל כשכותבים את הגמרא או המשנה, לפחות בפעם הראשונה, יש לכתוב גם את המסכת. <BR/>
ולפי אותו עיקרון גם בשולחן ערוך. כשאתם כותבים את הטור והשלחן ערוך כתבו (אורח חיים תרעד א), אבל במגן אברהם כתבו רק את הסעיף קטן (י).
'''תארים''' - כדי להימנע מפגיעה בכבוד תלמידי חכמים, אין להשתמש בתארים מלבד התואר 'הרב', אא"כ הוא ביטוי שגור בפי כל, כגון: הגר"א, הגריש"א, הגרז"ן וכד'.
משתמש אלמוני