הבדלים בין גרסאות בדף "סוף זמן קריאת שמע של שחרית"

אין תקציר עריכה
שורה 66: שורה 66:


=== בפשיעה ===
=== בפשיעה ===
{{להשלים}}
בטור (אור"ח פט [[https://tur.alhatorah.org/Full/Orach_Chayyim/89.NaN#e0n6]]
) כתב שאם עבר והתפלל אחרי ד' שעות יש לו שכר תפילה. ובב"י הביא בזה שני ביאורים: ביאור אחד שבאמת ניתן להתפלל כל היום, ומה שכתב הטור עד חצות לאו דווקא. אך הב"י הקשה על זה שמפשט הסוגיא רואים שבמקום שאדם ביטל במזיד אינו יכול לחזור ולהתפלל. וא"כ גם אחרי זמן ד' שעות אינו יכול לחזור. ולכן ביאר הב"י דרך שניה שבאמת ניתן להתפלל רק עד חצות, גם לרבי יהודה, אלא שכיוון שלפי חכמים ניתן להתפלל עד חצות, אזי גם לרבי יהודה בדיעבד זה עולה לאדם כתפילה, אך לא כתפילה בזמנה.<BR/>
למעשה כתב הרמ"א (פט-א) כביאור השני של הבית יוסף, וכתב שאסור להתפלל תפילת שחרית אחרי חצות.<BR/>
  ואילו הט"ז האריך והצדיק את הביאור הראשון שניתן להתפלל עד הלילה, וחלק על הב"י כיוון שהבין שהמקור לדין זה אינו מדין תפילת תשלומין, אלא ממה שאמרה הגמרא בברכות (כו.) שכל היום זמן תפילה.<BR/>
== אין לו ציצית ותפילין ==
== אין לו ציצית ותפילין ==
כתב ה'''לבוש''' (אורח חיים נח ב) שראה אנשים טועים שכאשר אין להם ציצית ותפילין, הם ממתינים מלקרוא קריאת שמע כדי לא להיות [[כמעידים עדות שקר]], ואפילו אם עובר הזמן, אינם קוראים בזמנה בלא ציצית ותפילין, אלא לאחר זמנה עם ציצית ותפילין. וכתב שזו טעות, אלא יש להם לקרוא קריאת שמע בזמנה בלא ציצית ותפילין, ולאחר מכן כשיזדמן לידם, יתעטפו ויניחו ויקראו קריאת שמע בלא ברכות.<BR/>
כתב ה'''לבוש''' (אורח חיים נח ב) שראה אנשים טועים שכאשר אין להם ציצית ותפילין, הם ממתינים מלקרוא קריאת שמע כדי לא להיות [[כמעידים עדות שקר]], ואפילו אם עובר הזמן, אינם קוראים בזמנה בלא ציצית ותפילין, אלא לאחר זמנה עם ציצית ותפילין. וכתב שזו טעות, אלא יש להם לקרוא קריאת שמע בזמנה בלא ציצית ותפילין, ולאחר מכן כשיזדמן לידם, יתעטפו ויניחו ויקראו קריאת שמע בלא ברכות.<BR/>
92

עריכות