הבדלים בין גרסאות בדף "סוף זמן אכילת פסח ואפיקומן"

שורה 25: שורה 25:


גם ה'''רא"ש''' (פסחים י לח) כתב שנראה שהלכה כר' אלעזר בן עזריה, ואף שיש גם סתמא כר' עקיבא ואי אפשר לומר שהיא פחות עדיפה על שאר סתמי הגמרות, מ"מ נכון להחמיר כראב"ע, לפי שאפשר שגם ר' עקיבא מודה שיש להרחיק את האדם מן העבירה באיסור דאורייתא. וכתב שכן היה נוהג רבנו תם לאכול את האפיקומן קודם חצות.<BR/>
גם ה'''רא"ש''' (פסחים י לח) כתב שנראה שהלכה כר' אלעזר בן עזריה, ואף שיש גם סתמא כר' עקיבא ואי אפשר לומר שהיא פחות עדיפה על שאר סתמי הגמרות, מ"מ נכון להחמיר כראב"ע, לפי שאפשר שגם ר' עקיבא מודה שיש להרחיק את האדם מן העבירה באיסור דאורייתא. וכתב שכן היה נוהג רבנו תם לאכול את האפיקומן קודם חצות.<BR/>
גם בברכות (א ט) כתב שכיון שמספקא לן כמי הלכה, צריך להחמיר ולאכול את האפיקומן קודם חצות.
גם בברכות (א ט) כתב שכיון שמספקא לן כמי הלכה, צריך להחמיר ולאכול את האפיקומן קודם חצות. וכן העתיק להלכה ה'''טור''' {{היברובוקס טוש"ע|2056|אורח חיים תעז}}.


ה'''רמב"ם''' [http://beta.hebrewbooks.org/rambam.aspx?sefer=9&rtype=%u05E6%u05D5%u05E8%u05EA%20%u05D4%u05D3%u05E3&hilchos=50&perek=8&halocha=15 (קרבן פסח ח טו)] כתב שמדין תורה הפסח נאכל כל הלילה עד שיעלה עמוד השחר, אבל כדי להרחיק את האדם מן העבירה, אמרו חכמים לאכלו עד חצות. וכן כתב גם בפירוש המשניות (מגילה ב ו).
ה'''רמב"ם''' [http://beta.hebrewbooks.org/rambam.aspx?sefer=9&rtype=%u05E6%u05D5%u05E8%u05EA%20%u05D4%u05D3%u05E3&hilchos=50&perek=8&halocha=15 (קרבן פסח ח טו)] כתב שמדין תורה הפסח נאכל כל הלילה עד שיעלה עמוד השחר, אבל כדי להרחיק את האדם מן העבירה, אמרו חכמים לאכלו עד חצות. וכן כתב גם בפירוש המשניות (מגילה ב ו).
== שלחן ערוך ואחרונים ==
ב'''שלחן ערוך''' {{היברובוקס טוש"ע|2254|אורח חיים תעז א}} כתב שיהיה זהיר לאכול את האפיקומן קודם חמץ. גם ה'''רמ"א''' שם לא השיג.


[[קטגוריה: פסח]]
[[קטגוריה: פסח]]