הבדלים בין גרסאות בדף "סוף זמן אכילת פסח ואפיקומן"

שורה 23: שורה 23:


ה'''רי"ף''' לא הזכיר סוגיה זו, לא בברכות ולא בפסחים.<BR/>
ה'''רי"ף''' לא הזכיר סוגיה זו, לא בברכות ולא בפסחים.<BR/>
'''רבנו חננאל''' (פסחים קכ ב) כתב להדיא שהלכה כר' אלעזר בן עזריה, לפי שסתם משנה כמותו.
אמנם ה'''ר"ן''' על הרי"ף (פסחים כז ב ד"ה גרסינן, מגילה ז א ד"ה זה הכלל) כתב שיש אומרים שהלכה כראב"ע לפי שסתמא דגמרא בברכות כוותיה, וכן סתם המשניות בפסחים ובזבחים בפרק איזהו מקומן שאמרה המשנה 'הפסח אינו נאכל אלא בלילה ואינו נאכל אלא עד חצות'. ואף שיש גם סתמא כר' עקיבא, מ"מ הולכים לחומרא לאכול את האיפקומן עד חצות. וסיים שאף שיש מקלים כר' עקיבא, לפי שהלכה כמותו מחבירו, וגם סתם המשנה במגילה כמותו, מ"מ אין להקל בכך.
אמנם ה'''ר"ן''' על הרי"ף (פסחים כז ב ד"ה גרסינן, מגילה ז א ד"ה זה הכלל) כתב שיש אומרים שהלכה כראב"ע לפי שסתמא דגמרא בברכות כוותיה, וכן סתם המשניות בפסחים ובזבחים בפרק איזהו מקומן שאמרה המשנה 'הפסח אינו נאכל אלא בלילה ואינו נאכל אלא עד חצות'. ואף שיש גם סתמא כר' עקיבא, מ"מ הולכים לחומרא לאכול את האיפקומן עד חצות. וסיים שאף שיש מקלים כר' עקיבא, לפי שהלכה כמותו מחבירו, וגם סתם המשנה במגילה כמותו, מ"מ אין להקל בכך.