הבדלים בין גרסאות בדף "סדר פרשיות התפילין"

שורה 26: שורה 26:
ב'''מכילתא''' (פרשת בא יח) כתוב שארבע הפרשיות שמוזכרת בהן מצוות תפילין צריכות להיכתב בתפילין, וצריכות להיכתב כסדרן, ואם כתבן שלא כסדרן יגנזו.
ב'''מכילתא''' (פרשת בא יח) כתוב שארבע הפרשיות שמוזכרת בהן מצוות תפילין צריכות להיכתב בתפילין, וצריכות להיכתב כסדרן, ואם כתבן שלא כסדרן יגנזו.
<BR/>וכתבו התוספות (מנחות לד ב ד"ה והקורא) שלכאורה מכאן ראיה לשיטת רש"י, אך מיד דחו שאין זו ראיה, שכן אמנם הסופר צריך לכתוב כסדר שהן כתובות בתורה, אך ההנחה בתוך התפילין אינן בסדר הזה.
<BR/>וכתבו התוספות (מנחות לד ב ד"ה והקורא) שלכאורה מכאן ראיה לשיטת רש"י, אך מיד דחו שאין זו ראיה, שכן אמנם הסופר צריך לכתוב כסדר שהן כתובות בתורה, אך ההנחה בתוך התפילין אינן בסדר הזה.
<BR/>מבואר מזה שגם לשיטת רבנו תם הכתיבה צריכה להיות כסדר שהם כתובים בתורה.
<BR/>מבואר מזה שגם לשיטת רבנו תם הכתיבה צריכה להיות כסדר שהם כתובים בתורה. וכן כתב ה'''רא"ש''' (תפילין ה) והוסיף שבתפילין של יד צריך להשאיר חלק לפרשת 'והיה אם שמוע' ויכתוב 'שמע' ושוב יחזור ויכתוב פרשת 'והיה'.


אמנם ב'''הגהות רבנו פרץ''' על הסמ"ק (קנג) כתב בשם '''רבנו יחיאל''' שבשל ראש אין לחוש על סדר הכתיבה כיוון שהם בארבעה קלפים שונים.
אמנם ב'''הגהות רבנו פרץ''' על הסמ"ק (קנג) כתב בשם '''רבנו יחיאל''' שבשל ראש אין לחוש על סדר הכתיבה כיוון שהם בארבעה קלפים שונים.