הבדלים בין גרסאות בדף "משתמש:י.יצחקי/טיוטא2"

נוספו 54 בתים ,  14:14, 16 בדצמבר 2015
אין תקציר עריכה
(דף חדש: בדין קבלת גר קטן המאומץ במשפחה שאינם שומרי תורה ומצוות שאלה מצוי הדבר הרבה בבני זוג חשוכי בנים שמאמצ...)
 
שורה 1: שורה 1:


בדין קבלת גר קטן המאומץ במשפחה שאינם שומרי תורה ומצוות
בדין קבלת גר קטן המאומץ במשפחה שאינם שומרי תורה ומצוות
שורה 102: שורה 101:
והנה, בעיקר סברת השואל ומשיב יש לפקפק לכאורה, שכן אף אי נימא שקבלת עול המצוות היא מעיקר מהות הגרות, אפשר דגדר קבלה זו אינו בעצם קבלת קיום פרטי המצוות ודקדוקיהם בפועל, אלא תוכנה העיקרי הוא בקבלת אמונת ישראל בהשגחת הי"ת על ברואיו וחיוביהם לעשות רצונו, ובקבלת חוקי התורה וכלליה, וממילא גם סומא הפטור מקיום המצוות בפועל שייך בזה, אף שאינו בכלל הקיום המעשי של תרי"ג המצוות. שאף הוא שייך בהאמנת היחוד ואמיתות התורה, אלא שדיני התורה גופא הם שפוטרים אותו מקיום המצוות בפועל.
והנה, בעיקר סברת השואל ומשיב יש לפקפק לכאורה, שכן אף אי נימא שקבלת עול המצוות היא מעיקר מהות הגרות, אפשר דגדר קבלה זו אינו בעצם קבלת קיום פרטי המצוות ודקדוקיהם בפועל, אלא תוכנה העיקרי הוא בקבלת אמונת ישראל בהשגחת הי"ת על ברואיו וחיוביהם לעשות רצונו, ובקבלת חוקי התורה וכלליה, וממילא גם סומא הפטור מקיום המצוות בפועל שייך בזה, אף שאינו בכלל הקיום המעשי של תרי"ג המצוות. שאף הוא שייך בהאמנת היחוד ואמיתות התורה, אלא שדיני התורה גופא הם שפוטרים אותו מקיום המצוות בפועל.
ומכל מקום מדבריו יש ללמוד, ששוטה שאינו שייך כלל בקבלת מצוות לא ניתן לקבלו לעדת ישראל. סוף דבר נראה שיש להחמיר בדבר ושלא לקבל גר שוטה כלל.
ומכל מקום מדבריו יש ללמוד, ששוטה שאינו שייך כלל בקבלת מצוות לא ניתן לקבלו לעדת ישראל. סוף דבר נראה שיש להחמיר בדבר ושלא לקבל גר שוטה כלל.
[[קטגוריה:גרים]]
[[קטגוריה:קטן]]