הבדלים בין גרסאות בדף "משתמש:י.יצחקי/טיוטא1"

הוסרו 38 בתים ,  22:54, 28 בינואר 2016
אין תקציר עריכה
 
שורה 626: שורה 626:
ויש לדון לפי"ז איזה מקום נתקדש בקדושת ירושלים לענין מצוה זו, האם דוקא ירושלים שבין החומות או שמא גם העיר החדשה בכלל. ויעויין בבכורי יעקב  סי' תרנח דנקיט שם לשיטת הרמב"ם דמצות נטילת לולב נוהגת בירושלים כל שבעה ולא רק במקדש, דכל ירושלים בכלל, אלא שציין שם לדברי הרדב"ז שהעיד שקבלה בידו ששכונת היהודים לא נתקדשה בקדושת ירושלים, ורק המקום הסמוך למקדש ממש כרחבת הכותל המערבי וכדו' יש בה משום קדושת ירושלים לענין לולב.  
ויש לדון לפי"ז איזה מקום נתקדש בקדושת ירושלים לענין מצוה זו, האם דוקא ירושלים שבין החומות או שמא גם העיר החדשה בכלל. ויעויין בבכורי יעקב  סי' תרנח דנקיט שם לשיטת הרמב"ם דמצות נטילת לולב נוהגת בירושלים כל שבעה ולא רק במקדש, דכל ירושלים בכלל, אלא שציין שם לדברי הרדב"ז שהעיד שקבלה בידו ששכונת היהודים לא נתקדשה בקדושת ירושלים, ורק המקום הסמוך למקדש ממש כרחבת הכותל המערבי וכדו' יש בה משום קדושת ירושלים לענין לולב.  
אכן בפשטות נראה שהעיר החדשה אינה בכלל, דז"ל הרמב"ם בהל' בית הבחירה פ"ו הי"א:ע"פ סוגית הגמ' פ"ב דשבועות: אין מוסיפין על העיר או על העזרות  אלא ע"פ מלך וע"פ נביא ובאורים ותומים וע"פ סנהדרין של עא זקנים. וכיצד מוסיפין על העיר, עושים בי"ד שתי תודות וכו' ועומדים בכינורות ונבלים וכו', ואוכלים שם לחם תודה אחת וכו' עיי"ש. הרי שלקידוש ירושלים יש לקיים הליך מסויים ואין היא מתקדשת מאליה. מיהו עדיין י"ל בדוחק שיש מצוה בעצם הסמיכות למקום המקדש ולא רק מחמת קדושת העיר וצ"ע.
אכן בפשטות נראה שהעיר החדשה אינה בכלל, דז"ל הרמב"ם בהל' בית הבחירה פ"ו הי"א:ע"פ סוגית הגמ' פ"ב דשבועות: אין מוסיפין על העיר או על העזרות  אלא ע"פ מלך וע"פ נביא ובאורים ותומים וע"פ סנהדרין של עא זקנים. וכיצד מוסיפין על העיר, עושים בי"ד שתי תודות וכו' ועומדים בכינורות ונבלים וכו', ואוכלים שם לחם תודה אחת וכו' עיי"ש. הרי שלקידוש ירושלים יש לקיים הליך מסויים ואין היא מתקדשת מאליה. מיהו עדיין י"ל בדוחק שיש מצוה בעצם הסמיכות למקום המקדש ולא רק מחמת קדושת העיר וצ"ע.
[[קטגוריה:ארץ ישראל]]