הבדלים בין גרסאות בדף "משתמש:איתן ברוך/גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה"

אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
למסקנת פשט הבבלי - נראה בצורה פשוטה שכבוד הבריות דוחה דרבנן, איסורי ממון, דאורייתא שב ואל תעשה, אולם כבוד הבריות לא דוחה דאורייתא בקום עשה.
למסקנת פשט הבבלי - נראה בצורה פשוטה שכבוד הבריות דוחה דרבנן, איסורי ממון, דאורייתא שב ואל תעשה, אולם כבוד הבריות לא דוחה דאורייתא בקום עשה.


== מחלוקת רש"י-תוספות ==
==מחלוקת רש"י-תוספות==
ב'''גמרא''' למדנו שכהן גדול ונזיר (שאסורים להיטמא) - צריכים להיטמא למת מצווה. {{ש}}וגם לומדים מ"ואחותו" שמי שבדרך למול את בנו או לשחוט את פסחו - צריך להיטמא למת מצווה.
ב'''גמרא''' למדנו שכהן גדול ונזיר (שאסורים להיטמא) - צריכים להיטמא למת מצווה. {{ש}}וגם לומדים מ"ואחותו" שמי שבדרך למול את בנו או לשחוט את פסחו - צריך להיטמא למת מצווה.


שורה 23: שורה 23:
!בדרך למול את בנו או לשחוט פסחו שנטמא למת מצווה
!בדרך למול את בנו או לשחוט פסחו שנטמא למת מצווה
|-
|-
|תוספות ורשבועוד
|תוספות, רשב, גאונים,
רה"ג, רז"ה, ראב"ד
|<u>מצוות שלא שוות בכל</u> - נדחות בפני כבוד הבריות '''אף בקום עשה'''
|<u>מצוות שלא שוות בכל</u> - נדחות בפני כבוד הבריות '''אף בקום עשה'''
|לאו דאורייתא נדחה מפני כבוד הבריות '''בשב ואל תעשה'''
|לאו דאורייתא נדחה מפני כבוד הבריות '''בשב ואל תעשה'''
|-
|-
|רש"י
|רש"י, ריטב"א, רמב"ן
רא"ש, מאירי, רמב"ם
 
רי"ף
|<u>אין כאן לימוד עקרוני</u>
|<u>אין כאן לימוד עקרוני</u>
זה לא שכבוד הבריות "דוחה" משהו - אלא שבמקרה המסויים הזה של מת מצווה - אין חובה
זה לא שכבוד הבריות "דוחה" משהו - אלא שבמקרה המסויים הזה של מת מצווה - אין חובה