הבדלים בין גרסאות בדף "מצות ספירת העומר והחייבים בה"

מ
שורה 46: שורה 46:
===אונן===
===אונן===
==גדר תמימות==
==גדר תמימות==
כתבו ה'''תוספות''' (מנחות סו א סוד"ה זכר) בשם '''בעל הלכות גדולות''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=20341&st=&pgnum=362= (הלכות עצרת)] שאם הפסיק יום אחד ולא ספר, שוב אינו סופר משום דבעינן 'תמימות' וליכא (ולפנינו בהלכות גדולות לא מוזכר שהוא משום תמימות). וכתבו על זה התוס' שהוא תימה גדולה ולא יתכן. גם ה'''רא"ש''' (פסחים י מא) הביא דברי בה"ג אלו וסיים שאינו נראה לר"י מפני שכל יום מצוה בפני עצמה היא.
כתבו ה'''תוספות''' (מנחות סו א סוד"ה זכר) בשם '''בעל הלכות גדולות''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=20341&st=&pgnum=362&hilite= (הלכות עצרת)] שאם הפסיק יום אחד ולא ספר, שוב אינו סופר משום דבעינן 'תמימות' וליכא (ולפנינו בהלכות גדולות לא מוזכר שהוא משום תמימות). וכתבו על זה התוס' שהוא תימה גדולה ולא יתכן. גם ה'''רא"ש''' (פסחים י מא) הביא דברי בה"ג אלו וסיים שאינו נראה לר"י מפני שכל יום מצוה בפני עצמה היא.
<BR/>ובשם '''רב יהודאי גאון''' הביאו שאם לא ספר בלילה הראשון שוב אינו חוזר לספור משום 'תמימות', ובזה לא יועיל לו גם אם ספר ביום, אך בשאר הלילות גם אם שכח לספור יכול להמשיך לספור בברכה.  
<BR/>ובשם '''רב יהודאי גאון''' הביא [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=20246&st=&pgnum=362 (הלכות מנחות שורה 73)] שאם לא ספר בלילה הראשון שוב אינו חוזר לספור משום 'תמימות', ובזה לא יועיל לו גם אם ספר ביום, אך בשאר הלילות אם שכח לספור בלילה יכול לספור ביום.
<BR/>גם ה'''ר"ן''' (בדפי הרי"ף פסחים כח א) הביא דברי רב יהודאי גאון וכתב שרב האי גאון חלק וכתב שאם משום 'תמימות', הרי גם בשאר הימים כשלא ספר חסר מן המנין, ולכן כתב שבכל הימים אם לא ספר בלילה סופר ביום, וכתב הר"ן שכן היא גם דעת הלכות גדולות. אלא שלדעת הלכות גדולות אם לא ספר גם ביום, שוב אינו יכול לברך על ספירתו וכנ"ל.


[[קטגוריה:ספירת העומר]]
[[קטגוריה:ספירת העומר]]