הבדלים בין גרסאות בדף "מצות נשיאת אשה למי שקיים פריה ורביה"

אין תקציר עריכה
(דף חדש: {{סוגיה בבניה}} {{מקורות|יבמות ו ו|יבמות סא ב, סב ב||אישות טו טז, איסורי ביאה כא כו|אבן העזר א ח}} מי שקיים פר...)
 
 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 1: שורה 1:
{{סוגיה בבניה}}
{{מקורות|יבמות ו ו|יבמות סא ב, סב ב||אישות טו טז, איסורי ביאה כא כו|אבן העזר א ח}}
{{מקורות|יבמות ו ו|יבמות סא ב, סב ב||אישות טו טז, איסורי ביאה כא כו|אבן העזר א ח}}
מי שקיים פריה ורביה, אם מותר לו לשבת בלא אשה, ואם מוכרים ספר תורה בשביל זה.
מי שקיים פריה ורביה, אם מותר לו לשבת בלא אשה, ואם מוכרים ספר תורה בשביל זה.
שורה 11: שורה 10:
* אם יש לו בנים יכול ליבטל מפריה ורביה, אבל אסור לו ליבטל מאישה, ואתיא כרב נחמן אמר שמואל שאמר שאע"פ שיש לאדם כמה בנים אסור לו לעמוד בלא אשה, שנא' 'לא טוב היות האדם לבדו'. ולפי טעם זה, החיוב לשאת אשה הוא לא מצד פריה ורביה, ולכן יכול לשאת גם אשה עקרה או איילונית או זקנה שאינן יכולות ללדת
* אם יש לו בנים יכול ליבטל מפריה ורביה, אבל אסור לו ליבטל מאישה, ואתיא כרב נחמן אמר שמואל שאמר שאע"פ שיש לאדם כמה בנים אסור לו לעמוד בלא אשה, שנא' 'לא טוב היות האדם לבדו'. ולפי טעם זה, החיוב לשאת אשה הוא לא מצד פריה ורביה, ולכן יכול לשאת גם אשה עקרה או איילונית או זקנה שאינן יכולות ללדת
* אם יש לו בנים אינו צריך לשאת כלל אשה, ולכא' זה דלא כרב נחמן אמר שמואל, אך מתרצת הגמרא דאתיא כוותיה, אלא שאם יש לו בנים יכול לישא אשה שאינה בת בנים, אבל לא שיעמוד בלא אשה. ומסיימת הגמרא דנפקא מינה למכור ספר תורה בשביל בנים.
* אם יש לו בנים אינו צריך לשאת כלל אשה, ולכא' זה דלא כרב נחמן אמר שמואל, אך מתרצת הגמרא דאתיא כוותיה, אלא שאם יש לו בנים יכול לישא אשה שאינה בת בנים, אבל לא שיעמוד בלא אשה. ומסיימת הגמרא דנפקא מינה למכור ספר תורה בשביל בנים.
[[קטגוריה:פריה ורביה]]
[[קטגוריה:ספר תורה]]