הבדלים בין גרסאות בדף "מצוות צריכות כוונה"

נוספו 368 בתים ,  11:41, 16 ביוני 2020
אין תקציר עריכה
שורה 11: שורה 11:


מקור נוסף בגמרא (ראש השנה כח א) מובאים דברי רבא האומר שהתוקע בשופר על מנת לשיר יצא ידי חובה. לומדת נזה הגמרא שרבא סובר שמצוות אינן צריכות כוונה, ומקשה עליו מהמשנה בברכות שאם היה קורא בתורה, רק אם כיוון ליבו יצא, ומתרצת שמדובר שהיה קורא להגיה, ואם כיוון לקרוא יצא, אך לאו דווקא שכיוון לצאת ידי חובה.
מקור נוסף בגמרא (ראש השנה כח א) מובאים דברי רבא האומר שהתוקע בשופר על מנת לשיר יצא ידי חובה. לומדת נזה הגמרא שרבא סובר שמצוות אינן צריכות כוונה, ומקשה עליו מהמשנה בברכות שאם היה קורא בתורה, רק אם כיוון ליבו יצא, ומתרצת שמדובר שהיה קורא להגיה, ואם כיוון לקרוא יצא, אך לאו דווקא שכיוון לצאת ידי חובה.
<BR/>עוד מקשה הגמרא מהמשנה האומרת שמי ש[[היה עובר אחורי בית הכנסת ושמע קול שופר או קול מגילה]], רק אם כיוון ליבו יצא, משמע שמצוות צריכות כוונה. מתרצת הגמרא, שהכוונה שכיוון ליבו לשמוע, ולאו דווקא לצאת ידי חובה.