הבדלים בין גרסאות בדף "מצוות לימוד תורה"

אין שינוי בגודל ,  09:41, 17 במאי 2016
שורה 116: שורה 116:
   
   


'''הר"ן'''(על הגמ' במנחות בד"ה "הא קמ"ל דכיוון). חולק על רש"י בפירוש הגמרא. הר"ן מסביר שהאדם חייב ללמוד תורה כל היום כולו מדרשת חכמים על הפסוק "ושננתם" , ובוודאי שע"י קריאת שמע בשחרית וערבית אדם לא יי"ח לימוד תורה כי הוא לא מקיים את דרשת חכמים על "ושננתם".
'''הר"ן''' (על הגמ' במנחות בד"ה "הא קמ"ל דכיוון). חולק על רש"י בפירוש הגמרא. הר"ן מסביר שהאדם חייב ללמוד תורה כל היום כולו מדרשת חכמים על הפסוק "ושננתם" , ובוודאי שע"י קריאת שמע בשחרית וערבית אדם לא יי"ח לימוד תורה כי הוא לא מקיים את דרשת חכמים על "ושננתם".
   
   
מדברי הר"ן שלעיל עדיין לא מובן איך הוא מסתדר עם מהלך הגמרא, כי יוצא מ'''טקסט מודגש'''דבריו שהאדם חייב ללמוד תורה כל היום, ושאלת הגמ', איך קיימת שבועה על האדם שהתחייב ללמוד, עדיין עומדת באיתנה. כי לפי הרן יוצא שהוא גם ככה חייב ללמוד כבר מהר סיני, אז על מה בדיוק הוא נשבע? יוצא שהוא נשבע שבועה על שבועה.
מדברי הר"ן שלעיל עדיין לא מובן איך הוא מסתדר עם מהלך הגמרא, כי יוצא מ'''טקסט מודגש'''דבריו שהאדם חייב ללמוד תורה כל היום, ושאלת הגמ', איך קיימת שבועה על האדם שהתחייב ללמוד, עדיין עומדת באיתנה. כי לפי הרן יוצא שהוא גם ככה חייב ללמוד כבר מהר סיני, אז על מה בדיוק הוא נשבע? יוצא שהוא נשבע שבועה על שבועה.
שורה 146: שורה 146:


תירוץ שלישי – הרא"ם מתרץ כמו רש"י בנדרים ותוס' ר"י החסיד שהבאנו לעיל שאומרים: "והגית"- יצא ידי חובה בק"ש שחרית וערבית, אך יש מצווה (לא חיוב) ללמוד תורה כל היום כולו, ועל זה האדם יכול להישבע.
תירוץ שלישי – הרא"ם מתרץ כמו רש"י בנדרים ותוס' ר"י החסיד שהבאנו לעיל שאומרים: "והגית"- יצא ידי חובה בק"ש שחרית וערבית, אך יש מצווה (לא חיוב) ללמוד תורה כל היום כולו, ועל זה האדם יכול להישבע.


== שיטת הרמב"ם ==
== שיטת הרמב"ם ==
18

עריכות