הבדלים בין גרסאות בדף "מנין שנות ערלה"

נוספו 37 בתים ,  00:19, 14 בנובמבר 2018
שורה 62: שורה 62:
=== טור, שלחן ערוך ואחרונים ===
=== טור, שלחן ערוך ואחרונים ===
{{להשלים}}
{{להשלים}}
ה'''טור''' (יורה דעה רצד) סתם וכתב רק את דעת בעל המאור וסיעתו, שצריך בכל הנטיעות להמתין עד ט"ו בשבט, ורק פירות שחונטים אחר ט"ו בשבט של שנה רביעית מותרים. ולא הזכיר כלל דעת החולקים בזה.
ה'''טור''' {{היברובוקס טוש"ע|6366|יורה דעה רצד}} סתם וכתב רק את דעת בעל המאור וסיעתו, שצריך בכל הנטיעות להמתין עד ט"ו בשבט, ורק פירות שחונטים אחר ט"ו בשבט של שנה רביעית מותרים. ולא הזכיר כלל דעת החולקים בזה.
<BR/>וכן ה'''שלחן ערוך''' {{היברובוקס טוש"ע|6813|רצד ד}} כתב רק דעה זו, שאין ג' השנים הללו נמנים מיום ליום, אלא אם נטע לפני ט"ז אב שהם מ"ד יום קודם ראש השנה, באופן שישנם י"ד יום לקליטה ועוד ל' יום להחשב כשנה, מונים לה עוד שתי שנים עד ראש השנה השלישי, ואם נטע ביום ט"ז אב ואילך צריך למנות שלוש שנים מראש חודש תשרי. בין כך ובין כך, כל הפירות שיחנטו קודם ט"ו בשבט של שנה רביעית עדיין הם ערלה, ומכאן ואילן רבעי. והחונטים בין ט"ו בשבט של רביעית לט"ו בשבט של חמישית יש להם דין רבעי, ולאחר ט"ו בשבט של חמישית הן חולין גמורים.
<BR/>וכן ה'''שלחן ערוך''' {{היברובוקס טוש"ע|6813|רצד ד}} כתב רק דעה זו, שאין ג' השנים הללו נמנים מיום ליום, אלא אם נטע לפני ט"ז אב שהם מ"ד יום קודם ראש השנה, באופן שישנם י"ד יום לקליטה ועוד ל' יום להחשב כשנה, מונים לה עוד שתי שנים עד ראש השנה השלישי, ואם נטע ביום ט"ז אב ואילך צריך למנות שלוש שנים מראש חודש תשרי. בין כך ובין כך, כל הפירות שיחנטו קודם ט"ו בשבט של שנה רביעית עדיין הם ערלה, ומכאן ואילן רבעי. והחונטים בין ט"ו בשבט של רביעית לט"ו בשבט של חמישית יש להם דין רבעי, ולאחר ט"ו בשבט של חמישית הן חולין גמורים.